تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۶۴۵
روزنامه انگلیسی در گزارشی اختصاصی از اقدام اخیر نیروی دریایی فرانسه در همراهی کردن قایق مهاجران افغانستانی شامل زنان و کودکان به سمت آب‌های انگلیس و رها کردن آن که خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروزنامه انگلیسی «تلگراف» در خبری اختصاصی از اقدام نیروی دریایی فرانسه در هدایت کردن قایق مهاجران به سمت آب‌های انگلیس و بعد رها کردن آن خبر داد.
خبرنگار تلگراف گفت یک کشتی نیروی دریایی فرانسه قایق بادی پرجمعیت مهاجران را که در آن ۱۶ مهاجر افغانستانی از جمله ۴ زن و دو کودک حضور داشتند، به سمت آب‌های انگلیس هدایت و سپس آن را رها کرد.
انگلیس پیش از این فرانسه را به چنین اقدامی متهم کرده بود، اما روزنامه تلگراف می‌گوید این اولین بار است که یک خبرنگار چنین اقدامی را به طور مستقل شاهد بوده است. این گزارش در حالی منتشر شده که فرانسه متعهد شده بود همکاری با انگلیس را برای مقابله با قاچاق مهاجران افزایش دهد.
نیروهای مرزی انگلیس مهاجران حاضر در این قایق را که در یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای کشتی‌رانی به حال خود رها شده بودند، نجات دادند.



 
ناخدای قایقی که خبرنگار تلگراف در آن حضور داشت، گفت: اگر ما اینجا نبودیم آن‌ها غرق می‌‌شدند. کاری که فرانسوی‌ها کردند رسوایی است.
مقامات فرانسوی در واکنش به این خبر مدعی شدند که اقدامات مقامات نیروی دریایی بر حفاظت از جان انسان‌ها و حفظ امنیت ناوبری در این کانال متمرکز است، اما با توجه به تعداد قایق‌هایی که می‌کوشند از این کانال عبور کنند، منابع دولتی باید سطح نیاز هر یک از این قایق‌ها را ارزیابی و بر اساس آن و خطراتی که هر یک با آن مواجه هستند، آن‌ها را اولویت‌بندی کنند.
«نایجل فاراژ» رئیس حزب برگزیت انگلیس که از منتقدان اتحادیه اروپا است، اقدام مقامات فرانسوی را مورد نکوهش قرار داد و آن را بی‌توجهی آشکار به امنیت مهاجران دانست.
وی گفت: مطمئنم اگر ما آنجا نبودیم، آن قایق غرق می‌شد زیرا باد در حال افزایش بود و فرانسوی‌ها حتی به مقامات انگلیس حضور قایق را اطلاع ندادند. من هم کاملاً با عبور غیرقانونی مهاجران از این کانال مخالف هستم اما به هر حال ۱۶ مهاجر افغانستانی در آن قایق بودند و آن‌ها انسان هستند. امروز نمایشی کاملاً ضعیف بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴