تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۳۷۶۴۴
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که در رأس یک هیأت بلند‌پایه وارد «دوشنبه» شده با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که در سفری دو روزه وارد «دوشنبه» شده با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان ملاقات کرد.
طی این ملاقات پیرامون جنبه های مختلف همکاری های تاجیکستان و افغانستان، از جمله در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، اجرای طرح های زیرساختی دارای اهمیت منطقه ای، همچنین مسائل مهم امنیتی بحث و گفت‌وگو شد.
رحمان در سخنانی ضمن این دیدار تاکید کرد همکاری با افغانستان در ساختار سیاست خارجی تاجیکستان به عنوان یکی از جهات اولویت‌دار مشخص شده و «دوشنبه» به گسترش همکاری با این کشور همجوار همیشه توجه جدی دارد.
در این گفت‌وگو طرفین جهت تحکیم همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه اظهار نظر کردند.
در این دیدار بر علاقه مندی طرفین برای سطح جدید همکاری ها در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و اطلاعاتی تاکید شد.
اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه و آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی از جمله دیگر موضوعات محوری این دیدار به شمار می رود.
در این راستا، طرفین بر ضرورت تحکیم و تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه مبارزه مشترک با خطر و تهدیدات معاصر، از جمله تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم سازمان یافته فراملی، همچنین در زمینه مبارزه با همه گیری کوید-19 و رفع عواقب آن تاکید کردند.
رئیس جمهور تاجیکستان ضمن سخنانی در مورد یکی از روند های کلیدی فضای سیاسی افغانستان که امروزه توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده یعنی مذاکرات صلح گفت: تاجیکستان از تلاش دولت افغانستان در تامین امنیت و صلح و ثبات پایدار  جانبداری کرده از هر اقدامی که به حل مسالمت آمیز اوضاع افغانستان کمک کند، استقبال می کند.
در این رابطه تاکید شد که تاجیکستان با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات موجود در آینده نیز سعی و تلاش خواهد کرد تا جهت مساعدت به حل مشکلات افغانستان و توسعه اقتصادی و اجتماعی آن در راستای منافع مردم آن تلاش کند.
طرفین طی این ملاقات همچنین در مورد سایر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی بحث و گفت‌وگو کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴