تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۳۷۶۴۱
وزیر خارجه چین در گفتگو با وزیر خارجه عربستان سعودی بر لزوم آتش بس فوری در یمن و راه حل سیاسی در این کشور تاکید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری شینهوای چین از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی درباره بحران در یمن خبر داد. 
براساس این گزارش «وانگ یی» گفت: چین از نزدیک تحولات یمن را دنبال می‌کند و از یک راه حل سیاسی و همچنین آتش بس فوری در این کشور حمایت می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد که پکن حامی نقش سازمان ملل و میانجیگری این سازمان و همچنین حامی طرح سه ماده‌ای فرستاده دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران در یمن است. 
وزیر خارجه همچنین اعلام کرد که پکن با همه طرفهای درگیر در بحران در ارتباط است و در حال فراهم کردن کمکهای بشردوستانه به یمن از طریق کانالهای دوجانبه و چند جانبه است.
وزیر خارجه چین همچنین اضافه کرد، پکن نگرانیهای امنیتی عربستان سعودی را درک میکند و آماده کمک به بازگرداندن ثبات و نظم در یمن با تلاشهای بین‌المللی است. 
 فیصل بن فرحان نیز از تلاشهای چین برای پیشبرد صلح و مذاکرات در این زمینه زمینه تقدیر و تاکید کرد که پکن نفوذ و جایگاه مهمی در این زمینه دارد. 
وانگ یی در پایان اظهار داشت که پکن و ریاض برادران خوب و مورد اعتمادی هستند و دارای شراکت و همکاری گسترده نیز هستند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما