کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات ماهی از گلپایگان به کردستان عراق

28 شهريور 1399 ساعت 13:50

برای نخستین بار ماهی گرمابی که در یکی از استخرهای ذخیره آب مزرعه کشاورزی شهرستان گلپایگان پرورش داده می‌شد صید و به کشور عراق صادر شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازحیدرعلی گل‌محمدی شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسم  برداشت ماهی گرمابی در گلپایگان با بیان اینکه سال 77 در گلپایگان پرورش ماهی از نوع قزل آلا در یکی از مزارع کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری آب شروع شد، اظهار داشت: از دو سال قبل با پرورش ماهی گرمابی از نوع کپور، فیتوفاک، آمو و ویچه و بیکت به وزن سه تا شش کیلو رسیده است که پس از صید به کشور عراق برای نخستین بار صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهیان گرمابی در گلپایگان 100 تن است که توسط 20 پرورش دهنده انجام است، گفت: 60 بهره‌بردار سالانه 600 تن ماهی قزل آلا تولید می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در استخر پرورش ماهی مزرعه موسی خانی از حدود پنج سال قبل ماهی خاویار به صورت آزمایشی در حال پرورش است که سال آینده تولید و عرضه می‌شود.
گل‌محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد و موقعیت جغرافیایی شهرستان گلپایگان پرورش ماهی گرمابی مفید ارزیابی شد، رعایت موازین بهداشتی و نوع خوراک ماهیان گرمابی در هنگام پرورش سبب کیفیت و طعم ماهیان گرمابی در این استخر دوچندان کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان 600 حلقه چاه وجود دارد که اگر از فروردین تا آبان برای استفاده بهینه از آب اقدام به پرورش ماهی کنند پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار تن ماهی تولید می‌شود.
سالانه در دو مرحله هر بار 20 تن ماهی قزل آلا تولید دارم
ابوطالب موسی‌خانی پرورش دهنده ماهی گرمابی با بیان اینکه در این مزرعه 21 سال است که پرورش ماهی قزل آلا و تولید بچه ماهی قزل آلا دارم و از دو سال قبل تاکنون ماهیان گرمابی و خاویار نیز پرورش می‌دهم، اظهار کرد: ‌با توجه به استعداد وزن ماهیان گرمابی تا 7 کیلو نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ماهی گرمابی تولید و صادر می‌کنم، گفت: سالانه سه میلیون بچه ماهی قزل آلا تولید دارم که تخم آن‌ها را اغلب از کشور فرانسه و اسپانیا و فرانسه وارد می‌کنم، در یکی از استخرهای پرورش ماهی سالانه در دو مرحله هر بار 20 تن ماهی قزل آلا تولید می‌کنم.

ماهیان گرمابی گلپایگان کیفیت و طعم خوبی دارد
توفیق علایی مریوانی صادر کننده ماهی گرمابی نیز با بیان اینکه امسال صادرات ماهیان گرمابی از ایران به کردستان عراق رونق خوبی داشت، اظهار داشت: با خبر شدیم در گلپایگان اصفهان ماهی گرمابی پرورش می‌دهند که پس از کسب ارزیابی کیفیت و طعم ماهیان برای خرید اقدام کردم.
وی افزود: اکنون پس اتمام صید ماهیان در ماشین مخصوص حمل و به کردستان عراق صادر می‌کنیم، ماهیان گرمابی در مناطق جنوب کشور ایران و کردستان عراق بازار خریدار دارد.
 صادر کننده ماهی گرمابیگفت: ماهیان گرمابی را کیلویی 25 هزار تومان خرید و به قیمت 35 هزار تومان در کشورعراق می‌فروشیم، اگر در کشور عراق به قیمت بیشتری عرضه ‌شود سود آن نصیب گمرک عراق می‌شود.‌






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437615

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437615/صادرات-ماهی-گلپایگان-کردستان-عراق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com