تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۳۷۶۰۶
بردخون با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان همواره از جایگاه مهم و تأثیرگذاری در استان و کشور برخوردار بوده و فرزندان این دیار گهرخیز چون ستاره‌ای روشن در آسمان بیکران کشور ایران می‌درخشند و با این باور، دانش آموزان منطقه برای فتح قله‌های موفقیت از همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بخش بردخون با جمعیت بیش از 12 هزار نفر در 45 کیلومتری مرکز شهرستان و 135 کلیومتری مرکز استان واقع شده و بیش از دو هزار و 500 دانش آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی دارد.
بردخون با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان همواره از جایگاه مهم و تأثیرگذاری در استان و کشور برخوردار بوده و فرزندان این دیار گهرخیز چون ستاره‌ای روشن در آسمان بیکران کشور ایران می‌درخشند و با این باور، دانش آموزان منطقه برای فتح قله‌های موفقیت از همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.
امسال که سال تحصیلی را متفاوت از گذشته آغاز کرده‌ایم، مدیران، مسؤولان، خانواده‌ها و دانش آموزان به سهم خود تلاش کرده‌اند تا خطرات را کاهش دهند و سنگر علم و تحصیل، تعطیل نشود و همچنان فعال و پرجنب و جوش در مسیر دانایی و توانایی گام بردارد.
معلمان در جایگاه انبیا نشسته‌اند
امام جمعه بردخون با تقدیر از مدافعان سلامت و افسران دانایی گفت: دانش آموزان امانتی ارزشمند در دست معلمان هستند و معلمان نیز در جایگاه انبیاء نشسته‌اند و گفتار، رفتار و اعمالشان مورد توجه قرار می‌گیرد و باید به صورت عملی فعالیت کنند.

حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی افزود: معلمان الگوی جامعه هستند و مردم به ظاهر آنان نگاه می‌کنند و چگونگی ارتباطات معلمان و دانش آموزان را می‌بینند و نباید معلمان در فضای رسانه‌ای و مجازی درگیر مسائل غیرضروری شوند زیرا معلمان در جایگاه والایی قرار دارند و دامن‌زدن به مسائل حزبی و جناحی مناسب نیست.
وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها ابراز داشت: اولیا و خانواده‌ها فقط به فکر مسائل رفاهی و مادی نباشند و مسائل تربیتی را در اولویت زندگی خود قرار دهند و با آموزش و پرورش ارتباط مستمر داشته باشند و از مسائل روحی و تربیتی فرزندان خود غفلت نکنند.
دغدغه‌ها فقط مادیات نباشد
رکنی‌حسینی با بیان اینکه دغدغه‌ها را فقط مادیات قرار ندهیم، گفت: باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم تا بتوانند در ساختن فردای کشور نقش داشته باشند و به عنوان مدیرانی متعهد و متخصص نقش‌آفرینی کنند.
بخشدار بردخون نیز با تجلیل از نقش معلمان در کاهش نگرانی خانواده‌ها گفت: جذب سوادآموزان منطقه با مشارکت مردم و مسؤولان ادامه پیدا کند و از همه توان و امکانات خود برای رفع معضل بی‌سوادی در بخش تلاش کنیم.
علی اخلاقی با تأکید بر حمایت از خانواده‌هایی که دانش آموزان ترک تحصیلی دارند، افزود: معلمی جایگاه مهمی دارد و مسؤولان کشوری نگاهی بلند و مسؤولانه دارند که این نشان از اهمیت و تأثیر معلمی در جامعه است.
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اضافه کرد: نباید حساسیت موضوع کرونا را کوچک و ساده بگیریم بلکه باید مانند گذشته و شاید بیشتر از قبل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم و بدانیم که کار معلمان در این وضعیت بسیار سخت و دشوار شده  و در خط اول جبهه مبارزه با جهل قرار دارند.
پیگیری زیرساخت‌های اینترنت بخش
وی با تأکید بر بازدید مستمر از مدارس ادامه داد: زیرساخت‌های اینترنت در شهر و روستاهای بخش پیگیری شده که امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد و با تعامل و همکاری شهرداری و دهیاری‌ها، نیروهای خدماتی در مدارس به کار گرفته شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با اشاره به بازگشایی مدارس منطقه گفت: تعطیلی مدارس آسان‌ترین کار ممکن بود اما با تلاش و مشارکت فرهنگیان، مدارس، مردم و مسؤولان زمینه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را فراهم کردیم.
ظهیر محمودی افزود: با تصمیم وزارت آموزش و پرورش نحوه آموزش در مدارس به شورای مدرسه واگذار شد و آنان بر اساس صلاحدید با اولویت آموزش حضوری، آموزش مجازی و غیرحضوری را انتخاب کردند که از طریق سامانه شاد انجام می‌گیرد.
جمع‌آوری آبخوری و بوفه مدارس
وی اضافه کرد: ضدعفونی مدارس و کلاس‌های درس، جمع‌آوری آبخوری و بوفه‌های مدارس، تهویه مناسب کلاس‌ها، کاهش زمان کلاس‌ها، گروه‌بندی بچه‌ها و تجهیز مدارس به مواد بهداشتی گوشه‌ای از اقدامات برای کاهش خطرات ویروس کرونا بوده است.
محمودی از همکاری بخش بهداشت و درمان، ادارات و دهیاری‌ها تقدیر کرد و ابراز داشت: نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر هستیم و انتظار داریم در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی حمایت صورت گیرد تا سال تحصیلی به صورت شایسته و بدون دغدغه به پایان رسد و سلامتی دانش آموزان و معلمان حفظ شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه در برابر تلاش‌ها و فعالیت‌های معلمان و مدیران تعظیم می‌کنیم، گفت: برخی روستاها زیرساخت‌های مناسبی در زمینه اینترنت ندارند که امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها  دغدغه آموزشی مدارس رفع شود و به کمبودهای نیروی خدماتی مدارس نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی
مرتضی احمدی سرپرست مرکز جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بردخون نیز گفت: خانواده‌ها، دانش آموزان و متولیان مدارس ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و از وسایل حفاظت فردی بهره ببرند و برای شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و تغذیه مناسب دانش آموزان غفلت نکنند.
علم، علم‌آموزی و علم‌گستری از موضوعاتی است که همواره مورد توجه و تأکید اسلام و اولیای دین بوده و انقلاب اسلامی نیز با تمرکز بر معارف و آموزه‌های اسلامی و تبعیت از سنت نبوی، به صورت مستمر به موضوع دانش و اهمیت علم‌آموزی در حوزه‌های مختلف توجه کرده است.
امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه  و تأکیدات زیادی بر کسب دانش داشته‌اند و بزرگان دینی و سیاسی گرایش به علم را بسیار سفارش کرده‌اند و بر این اساس تلاش بر فعالیت مراکز علمی بوده  و بازگشایی مدارس در سال جدید نیز در این راستا صورت گرفت و منطقه بردخون به عنوان یکی از کانون‌های مهم علمی استان، تلاش‌های زیادی برای فعالیت دوباره مدارس داشته که امیدواریم با کمترین خطر شاهد شکوفایی فرزندان این دیار باشیم.
گزارش: نامجو زحمتکش





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴