دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با تأکید بر اینکه قطعا جشنواره فجر امسال با افتخار به صورت ملی برگزار خواهد شد، گفت: حتی حضور یک یا دو کار خارجی هم دلیل نمی شود که به جشنواره امسال عنوان بین المللی بدهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته با حضور در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر درباره آخرین جزئیات برپایی جشنواره امسال صحبت کرد.
وی در ابتدا درباره برپایی جشنواره فجر استانی سخن گفت و عنوان کرد: نوید خوبی برای شهرستان ها داریم و آن هم این است که جشنواره تئاتر فجر استانی امسال با پروتکل و شرایط ویژه هر استان برگزار می شود و آثار برگزیده برای حضور در تهران اعلام می شوند و ما در این دوره شاهد رونق بیشتر تئاتر شهرستان ها خواهیم بود.
مسافرآستانه درباره پررنگ تر بودن تئاتر جوان تر ها در این شرایط کرونایی گفت: من با تقسیم بندی تئاتر به جوان ها و پیشکسوت ها موافق نیستم اما هر کسی که در این شرایط به هر دلیل می تواند خود را وفق دهد و تئاتر کار کند حتی اگر در مضیقه اقتصادی هم باشد، به نظرم قابل ستایش است چه جوان و چه پیشکسوت باشد هر چند این روزها شاهد حضور پررنگ تر جوان تر ها هستیم اما خیلی از دوستان حرفه ای تئاتر ما هم کنار جوان ها فعال هستند.
وی با اشاره به ناخوشایند بودن شرایط خیلی از هنرمندان و سالن ها تئاتر و عوامل و کارکنان سالن ها در این وضعیت کرونایی گفت: حمایت هایی از سوی قادر آشنا شده و قول هایی هم داده شده اما بهرحال همه ما باید در این شرایط کنار هم باشیم، از صاحبان سالن ها تا کارکنان آنها و گروه های نمایشی.
مسافرآستانه افزود: خیلی از این حمایت هایی که شده و قرار است، بشود در راستای کمک به همین سالن ها و عوامل و گروه های نمایشی است.
دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره فعالیت های تئاتر آنلاین در این دوره گفت: ما از سال ها قبل این کارها را شروع کردیم حتی یادم هست دهه هشتاد یک سالی به دلیل برخی مشکلات برخی مهمانان اختتامیه فجر ، مراسم را به صورت آنلاین تماشا کردند حال که الان شرایط خیلی بهتر از قبل شده است و تکنولوژی اش را داری می بایست این ضرورت را قبول کنیم که با تغییرات کنار بیاییم و اشکال مختلف تئاتر را بپذیریم، بهرحال اینها تعاریف تازه از تئاتر است که برخی شاید خوششان نیاید. هر چند حرف درستی است که تئاتر نفس به نفس با تماشاگر است اما این در خیلی شرایط مثل الان شاید محدود کننده باشد.
وی درباره وضعیت برپایی فجر امسال گفت: شرایط امسال قدری متفاوت است، جشنواره قطعا برگزار می شود برخی بخش ها فراخوان  داده و برخی دیگر مثل رادیویی، خیابانی و صحنه ای فراخوانشان در راه است.ضرورت برپایی جشنواره  تئاتر فجر امسال قطعا بر کسی پوشیده نیست اما چگونگی آن نیاز به مطالعه بیشتر دارد چرا که خیلی تجمع ها از صحنه ای تا خیابانی می بایست مدیریت درست شود.
 مسافرآستانه درباره تقارن چهل سالگی دفاع مقدس ما با جشنواره فجر امسال گفت: قطعا برنامه هایی برای نمایش اسناد  و پروژه ها و نمایشگاه در قالب های مختلف تدارک خواهیم دید یک بخش کارها هم تولیدی و صحنه ای خواهد بود همه اینها به شرایط آن دوره بستگی دارد هرچند تاریخ برگزاری جشنواره همان یکم تا دوازدهم بهمن تعبیه شده اما براساس شرایط آن دوره باز بررسی خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه امسال هیچ جشنواره خارجی تئاتری به جز چند جشنواره محدود نمایشنامه خوانی و گردهمایی تئاتر در دنیا به خاطر کرونا صورت نگرفته ، گفت: بنابراین قطعا امسال جشنواره فجر ما ملی خواهد بود هر چند که شاید یکی دو مهمان داشته باشیم اما جشنواره باز هم ملی است و عنوان بین المللی نخواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴