مهراندیشان گچسارانی هر بار تازه نفس‌تر از قبل، در همیاری خانوارهای نیازمند پیشقدم در کار خیر هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنرگس احمدپور؛ بافت فرسوده شهرستان گچساران گر چه رگه‌های عمرانی پوست چروکیده اش را جاندار کرد و نمای ظاهری بسیاری از ساختمان‌هایش تغییر کرد اما رنج فقر و بیکاری همچنان بر سبقت عمرانی این بخش از شهر دوگنبدان می چربد.
مردمی با فقری کهنه داشتن فرزند معلول، والدین پیر که با هم در یک خانه زندگی می کنند فرزندانی قد و نیم قد و مخارجی که علاوه بر وضعیت پیشتازی کرونا پیری، گرانی دلار و اجناس و اقلام خوراکی آن را غیر قابل تحمل کرده است.
اینک پدرانی بیکار، خود با دستانی خالی و سفره ای خالی‌تر، پرستار مادر یا پدر و یا خواهری سالمند و بیمار هستند.
مخارج ناقص و خرج در رفته های روزمره یکطرف، مخارج درمان و داروهای نایاب و عمدتا بی کیفیت کنونی عرصه را بر بخش عمده ای که از قشر کارگر هستند تنگ کرده است.
روز یکشنبه طی تماس یک خانم جوان با زوج مهراندیش، وضعیت یک بیمار سالمند گچسارانی گزارش شد. 

در این مکالمه از وضعیت وخیم یک بیمار سالمند اطلاعاتی داده شد که دل هر شنونده و بیبننده‌ای را به درد می آورد. 
به گزارش فارس، زوج مهراندیش گچساران هفته پایانی شهریور ماه نود و نه را با یک کمک انسان دوستانه دیگر رقم زدند. 
نرگس احمدپور در گفت‌وگو با فارس گفت: شرایط ویژه بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اولین اثرات منفی خود را در یک خانواده کارگر به گونه ای دردناک بروز داده است. 
احمدپور گفت: یک کارگر رنگ آمیز ساختمان ساکن بافت فرسوده که مدتها پیش از شیوع کوئید نوزده عمل باز قلب انجام داده است بدلیل استراحت اجباری پزشکی و شیوع کرونا عملا از کار بیکار شده است. 
این فعال اجتماعی گچساران افزود: این کارگر جوان در یک منزل فرسوده استیجاری با سه فرزند و مادر همسرش که به شدت بیمار و زمینگیر است زندگی می‌کند. 
وی تصریح کرد: با تماس همسر این کارگر و اعلام استمداد از مهراندیش گچساران، و ارسال مدارک پزشکی و تصاویری از بیمار عمق فاجعه درمانی در این خانواده که سرپرست بیکار است کاملا لمس شد. 
نرگس احمدپور اظهار داشت: بیمار پنجاه و نه ساله با بیماری پارکینسون و ضعف عضلانی شدید و گواتر سمی مدتهای زیادی در بستر بیماری است به گونه ای که در چند ناحیه بدن دچار زخم بستر عمیق شده است که شدت جراحات بیمار به دلیل ضعف مالی، آبرومندی در عنوان آن به دیگران و ناتوانی در مراجعه به پزشک، بیشتر شده است.

 
وی اظهار کرد: بلافاصله به دوستان در گروه مهراندیش گچساران اعلام نیاز کردیم و با مساعدت سه نیکوکار شریف سه بسته پوشک، سه بسته زیرانداز بیمار، یک کارتن باند استریل به ارزش ریالی شش میلیون ریال خریداری شد.
وی در ادامه گفتگو افزود: در روند رسیدگی به بیماران نیازمند مجموعه که نیاز به پزشک و معاینات بالینی باشد پزشکان شریفی با مجموعه ما و مردم آبرومند که ضعف مالی دارند همکاری می کنند. 
پوراحمد اظهار داشت: دکتر رضاپور متخصص اطفال، دکتر رنجبر جراح ستون فقرات و مغز و اعصاب، دکتر رضا عکاشه، دکتر محسن حیدرپور، از پزشکانی هستند که بسیار در مواردی که معرفی شدند نیاز درمانی، مشاوره ای و دارویی بیماران را برطرف کردند. 
وی تاکید کرد: ما برای این بانوی سالمند گچسارانی و معاینه ی بالینی با دکتر رضا عکاشه صحبت کردیم و این جوان باغیرت همشهری قبول زحمت کرد و دل یک خانواده را به مهربانی اش گرم کرد. 
نرگس احمدپور ادامه داد: برای رفاه حال این مادر سالمند یک دستگاه تخت طبی یک دستگاه تشک طبی نیز به ارزش بیست و پنج میلیون ریال خریداری و با اقلام بهداشتی تحویل این خانواده شد. 
 زوج مهراندیش گچسارانی هر بار تازه نفس‌تر از قبل، در همیاری خانوارهای نیازمند پیشقدم در کار خیر هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴