تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۵۸۱
رئیس جمهور قرقیزستان گفت: به مبارزه بی‌امان با فساد ادامه می‌دهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان در نشست شورای امنیت این کشور اظهار داشت: مبارزه آشتی ناپذیر با فساد را ادامه می‌دهیم.
در این نشست دو  موضوع نتایج فعالیت نیروهای انتظامی در مبارزه با پدیده‌های فساد در این جمهوری و همچنین طرح جدید استراتژی دولتی برای سال‌های 2021 و 2024 میلادی در مقابله با فساد و از بین بردن علل آن بررسی شد. 
رئیس جمهور قرقیزستان در سخنرانی خود اظهار داشت: در ماه فوریه سال  2018 میلادی در نشست شورای امنیت طرح «مبارزه آشتی ناپذیر با فساد» اعلام شده است. از آن زمان مبارزه با فساد تحت کنترل ویژه قرار دارد و ما 3 نشست شورای امنیت را با این موضوع برگزار کردیم.
جین بیک اف ادامه داد: در ماه ژانویه سال جاری میلادی روسای سازمان‌های دولتی در مورد اجرایی تصمیمات شورای امنیت گزارشاتی ارائه دادند. مبارزه با فساد تمام سطوح مدیریت دولتی را فراگرفته است.  
وی تاکید کرد: روسای برخی ساختارهای دولت به دلیل کم کاری در اجرای اقدامات ضد فساد تعیین شده توسط شورای امنیت مورد مجازات سنگین قرار گرفتند. برخی از آنها را نیز برکنار کردیم.  
رئیس جمهور قرقیزستان افزود: چندین مقامات بلندپایه مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند. نقشه‌های بسیار فساد شناسایی شد، از فعالیت گروه‌های جنایی و فساد مالی در زمینه خریدهای دولتی، سازمان‌های قضایی، نیروهای انتظامی و صدور مجوز جلوگیری شد. 
جین بیک اف اظهار داشت: در سال‌های 2018 و 2019 میلادی و 8 ماه سال 2020 میلادی خسارت وارده به دولت در سطح 13 میلیارد و 600 میلیون صوم (تقریبا 172 میلیون و 60 هزار دلار) قرار گرفت. از آن میان 5 میلیارد و 827 میلیون صوم ( تقریبا 73 میلیون و 720 هزار دلار) به خزانه دولت بازگردانده شد. این حجم برگشتی از منابع کم است، از 13 میلیارد صوم هنوز نصف آن به خزانه باز نگشته و اقدامات در این زمینه را باید شدیدتر کرد.
رئیس جمهور قرقیزستان در پایان تاکید کرد: کسانی که بودجه دولت را می‌دزدند و از مقام خود در راه کسب ثروت شخصی سوءاستفاده می‌کنند در امان نخواهند بود. مجازات کسانی که  از حساب دولت و شهروندان ثروتمند می‌شوند، تقاضای جامعه است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما