کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکایی‌ها با اخراج 100 هزار دانش‌آموز سوری، مدارس را به پادگان نظامی تبدیل کردند

26 شهريور 1399 ساعت 2:08

اشغالگران آمریکایی به کمک شبه نظامیان کرد تحت فرمان خود، مدارس استان «حسکه» در شمال شرق سوریه را تحت اشغال خود در آوردند و با ممانعت از ورود دانش‌آموزان به مدارس، این مکان‌ها را به پایگاه‌های نظامی خود تبدیل کردند.


به گزارش بلاغ، شبه نظامیان کُرد عضو گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که از نظامیان تروریست آمریکایی دستور می‌گیرند، ده‌ها مدرسه در استان حسکه سوریه را اشغال کردند و آنها را در اختیار اشغالگران قرار‌دادند. تروریست‌های آمریکایی نیز این مدارس را به پایگاه ‌های خود تبدیل و حدود 100 هزار دانش‌آموز را از تحصیل محروم کردند. آمریکایی‌ها شماری از مدارس را نیز به زندان تبدیل کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، این اتفاق در حالی رخ داد که نهادهای بین‌المللی در قبال آن، کاملا سکوت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در این باره توضیح داد، تنها یک روز از ورود معلمان و دانش‌آموزان به مدارس در استان حسکه نگذشته بود که شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با حمله به مدارس و اشغال آنها، مانع ورود دانش‌آموزان و معلمان شدند.
بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش استان حسکه، شبه نظامیان کُرد، ۲۲۸۵مدرسه از مقاطع مختلف تحصیلی را با زور سلاح به اشغال خود درآوردند و تنها ۱۷۹ مدرسه باقی مانده است که توسط اداره آموزش و پرورش حسکه مدیریت می‌شود.
«الهام صورخان» رئیس‌کل آموزش و پرورش حسکه، در این باره گفت: «به دنبال رفتار غیرمسئولانه گروه نیروهای دموکراتیک سوریه در تصرف غیرقانونی مدارس حسکه و تلاش برای تحمیل رویکرد آموزشی و تربیتی خود بر برخی از این مدارس پس از تبدیل آن به مدارس خصوصی، قریب به 100 هزار دانش‌آموز از تحصیل بازمانده‌اند».
در واکنش به این اتفاق، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان در مناطق مختلف حسکه، دست به تجمع و تحصن زدند. خانواده‌های دانش‌آموزان روزانه با تجمع و تظاهرات مقابل مدارس، مخالفت خود را با اقدام آمریکایی‌ها و شبه نظامیان تحت فرمان آنها، اعلام می‌کنند.

به گفته خانواده‌های دانش‌آموزان، شبه نظامیان قصد دارند مردم شهرها و روستاها را به خاطر مخالفت با حضور تروریست‌های آمریکایی و شبه نظامی، مجازات کنند. آنها همچنین، سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر محرومیت هزاران دانش‌آموز از حق تحصیل را مورد انتقاد قرار‌دادند.
مردم حسکه محرومیت دانش‌آموزان از حق تحصیل را یک جنایت در حق هزاران نفر از اهالی این منطقه سوریه می‌دانند. آنها که سال‌ها با رنج جنایات گروه‌های تروریستی دست و پنجه نرم کرده‌اند‌، حالا با کسانی روبه رو هستند که می‌خواهند کودکان و جوانان منطقه را از علم و دانش محروم کنند و با گسترش جهل و بی‌سوادی، راه را برای اجرای پروژه‌های استعماری بیگانگان، همراه کنند.

بمباران شدید تروریست‌ها در ادلب
بیش از 12 جنگنده ارتش روسیه بعد از ظهر دیروز مواضع تروریست‌های «جبهة النصره» در استان ادلب را به شدت بمباران کردند. به گزارش فارس، برخی منابع محلی اعلام کردند که یگ گردان هوایی کامل در این عملیات شرکت کرده بودند. هر گردان یا اسکادران هوایی، ۱۲ الی ۲۴ جنگنده را در بر می‌گیرد.
همزمان با این حملات هوایی، توپخانه سنگین ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها را در سه شهرک‌ غرب استان ادلب‌، گلوله باران کردند.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود که گروه تروریستی جبهه النصره خود را برای انجام تحرکات شیمیایی در استان ادلب آماده می‌کند.
خبر دیگر اینکه، منابع محلی در شمال شرق سوریه از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی خبر دادند. منابع مذکور گفتند که پس از سقوط این بالگرد، خودروهای زرهی آمریکایی منطقه را محاصره کردند.


کد مطلب: 437507

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437507/آمریکایی-ها-اخراج-100-هزار-دانش-آموز-سوری-مدارس-پادگان-نظامی-تبدیل-کردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com