تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۳۷۴۸۶
مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی گفت: در سبد صادرات غیرنفتی اگر صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و آنهایی که تولیدکننده محتوا هستند را با یکدیگر جمع کنیم نزدیک به ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ شرکت صادراتی در حوزه دانش‌بنیان و فناور داریم که ۳۰۰ شرکت به صورت رسمی و ۲۰۰ شرکت به صورت غیررسمی صادرات انجام می‌‌‌د‌هند. 
وی افزود: در حال حاضر از ۵ هزار شرکت‌دانش‌بنیان ۱۰ درصد به صورت بالفعل صادراتی هستند که عدد بسیار خوبی است. 
مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی گفت: در سبد صادرات غیرنفتی اگر صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و آنهایی که تولیدکننده محتوا هستند را با یکدیگر جمع کنیم به صورت رسمی و غیررسمی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار می‌شود که این عدد نزدیک به ۱.۸ تا ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور است. 

استیری اضافه کرد: برنامه‌های حمایتی داریم تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و ارزش صادراتی‌شان بیشتر و بیشتر شود. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا صادرات در بهترین کشورهای صادرکننده همچون آلمان و چین به شدت افت کرده و در ایران هم صادرات غیرنفتی حدود ۲۵ درصد کاهش داشته  که به تبع آن شاهد کاهش صادرات دانش‌بنیان‌ها بوده‌ایم. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴