تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۶۹
ستاره شناسان از شناسایی نشانه های حیات در جو سیاره زهره خبر می دهند. محققان می گویند میکروب های بیگانه موفق به تولید مقدار زیادی ماده شیمیایی فسفین شده اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از انگجت، بر اساس تازه ترین تحقیقات ستاره شناسان در جو ضخیم سیاره زهره فسفین وجود دارد. احتمال می رود این ماده توسط ریزارگانیسم های زنده که از خارج از سیاره زهره وارد آن شده اند، به داخل سیاره مذکور رسیده باشد.
پژوهشگران دانشگاه ولز می گویند اولین بار در سال ۲۰۱۷ موفق به شناسایی فسفین در جو سیاره زهره شده اند. اما در مارس سال ۲۰۱۹ با استفاده از تلسکوپ های قدرتمند مستقر در شیلی مقدار زیادی فسفین در جو سیاره زهره شناسایی شد. مقدار این ماده شیمیایی هزاران برابر بیشتر از مقدار آن در جو کره زمین است.
اگر چه تحقیقات در این زمینه به علت شیوع ویروس کرونا مختل شده، اما محققان می گویند افزایش مقدار فسفین در جو زهره ناشی از فعالیت میکروب هایی زنده است. هنوز در مورد ماهیت این میکروب ها اطلاعات دقیقی وجود ندارد و بعید به نظر می رسد اکتشافات بیشتر در این زمینه از راه دور ممکن شود.
تا پیش از این زهره سیاره ای دانسته می شد که نزدیکی بیش از حد آن به خورشید امکان زندگی هر جنبنده ای را ناممکن می کند. اما حالا توجه بیشتری به این سیاره برای کشف شگفتی های آن ضروری به نظر می رسد.



بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴