تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۶۲
مدیرعامل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: 150 هزار تن نهاده‌های دامی در بنادر فریدونکنار، امیرآباد و نوشهر وجود داشت که در طول هفته جاری حدود 70 هزار تن نهاده دامی ذرت آزادسازی شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیدمحمد جعفری در گفت‌‌وگو با خبرنگار از ساری با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مازندران سال گذشته ۷ هزار و ۱۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز مصرف بازار را با توجه به شرایط کرونایی خریداری کرد، افزود: بهای این میزان مرغ ۹۱ میلیارد تومان بود که همه بهای آن به مرغداران استان مازندران پرداخت شده است.
وی به واردات بیش از ۲۰۰ هزار تنی نهاده‌های دامی از طریق بنادر شمالی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار تن نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله سویا را برای بخش دام و واحدهای مرغداری‌ها وارد شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۰ درصدی داشت.
مدیرعامل پشتیبانی امور دام مازندران اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در فرآورده‌های پروتئینی شاهد هستیم در این راستا شرکت پشتیبانی امور دام مازندران در راستای مصوبه ستاد تنظیم بازار و کمک‌های مومنانه یک‌هزار تن گوشت مرغ را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گذاشته است.
جعفری ذخیره استراتژیک را یکی از وظایف این شرکت در استان مازندران عنوان کرد و گفت: ۴ هزار تن مرغ در استان ذخیره‌سازی شد که به ۱۵ استان کشور ارسال می‌شود چرا که مازندران از لحاظ شرایط کیفی گوشت سفید و تولید این محصول پروتئینی در جایگاه بالایی قرار دارد و تامین کننده مرغ سایر استان‌هاست.
این مسؤول با تاکید بر کیفیت بالای تولید گوشت مرغ در مازندران گفت: مردم می‌توانند از مرغ‌هایی که از سوی ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود استفاده کنند چرا که این شرکت این محصول پروتئینی را با استفاده از استانداردهای بین‌المللی که دارد خریداری کرده و تحویل بازار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران به ترخیص نهاده‌‌ها‌ی دامی اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بنادر فریدونکنار، امیرآباد و نوشهر وجود دارد که در طول هفته جاری حدود ۷۰ هزار تن نهاده دامی ذرت آزادسازی شد.
جعفری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن خرید ذرت صورت گرفته است و به زودی وارد بنادر استان مازندران می‌شود و واحدهای مرغداری نگرانی از این بابت نداشته باشند.
وی از تامین گوشت قرمز در داخل کشور خبر داد و گفت: در گذشته گوشت قرمز از کشورهایی مانند برزیل تامین می‌شد، در حال حاضر گوشت گوساله پنج تکه به قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنیم و به هر میزان در هر استانی کشتار شود و با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام مازندران بسته‌بندی شود آمادگی تحویل داریم و بهای آن هم به روز پرداخت خواهد شد.
جعفری خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر توزیع نهاده‌های دامی ذرت، سویا و جو در بازار شرایط مناسبی داشته تا کمک به واحدهای مرغداری شود و این روند را ادامه می‌دهیم تا به طور کامل مشکل تامین نهاده‌ها در استان رفع شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲