تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۴۹
رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا نسبت به تهدیدهای استراتژیک از جانب برخی کشورها از جمله «چین» هشدار داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرئیس فرماندهی راهبردی آمریکا روز دوشنبه در پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) نسبت به تهدیدهای استراتژیک از جانب برخی کشورها از جمله روسیه و چین هشدار داد.
به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» دریادار «چارلز ریچارد» فرماندهی راهبردی آمریکا با هشدار نسبت به عدم آگاهی مردم آمریکا نسبت به تهدیدهای راهبردی گفت که انتظار می‌رود چین به عنوان  تهدید اصلی راهبردی علیه آمریکا تا پایان این دهه  ذخایر اتمی خود را دو برابر کند.
وی با هشدار در زمینه توسعه مجموعه توانایی‌های چین گفت:«به عنوان یک فرمانده نظامی، آنچه توجهم را جلب می‌کند توانایی های دیگر این کشور و اهداف کمتر اعلام شده آنها است.»
دریادار ریچارد گفت آنچه باعث آزرده خاطر شدن او می‌شود  توانایی چین در مشخص کردن یک هدف و رسیدن به آن است. وی گارد ساحلی چین را به عنوان نمونه مثال زد و افزود که گارد ساحلی چین  حتی تا سال 2013 وجود نداشت اما اکنون 255 کشتی در ناوگان خود دارد.
دریادار ریچارد گفت: «فکر می‌کنم نیروهای راهبردی چینی‌ها در فهرست بعدی قرار دارند. وقتی چین ذهن خود را به کاری معطوف می‌کند بدین مفهوم است که آنها توانایی انجام کارهای بسیار چشمگیر را دارند.»
پنتاگون اول سپتامبر (یازدهم شهریور)، با انتشار گزارشی ۲۰۰ صفحه‌ای درباره جزئیات قابلیت‌های نظامی چین مدعی شد که این کشور طی یک دهه آینده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد.  در این گزارش آمده است که چین قصد دارد تا سال ۲۰۴۹ میلادی، ارتش آزادی‌بخش خلق چین را به ارتشی در سطح جهانی مبدل کند.
این گزارش در ادامه به اتهام‌زنی درباره تلاش چین جهت گسترش نفوذ در منطقه اقیانوسی هند-آرام پرداخته و می‌نویسد در حال حاضر توسعه توان موشکی و تعداد کشتی‌های جنگی و سامانه‌های ضدهوایی ارتش چین، از آمریکا پیشی گرفته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما