تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۴۱
سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار سفیر ایران در کابل، از حمایت تهران از آغاز مذاکرات صلح و همکاری ایران در زمینه صدور تذکره‌های الکترونیکی قدردانی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کرد.
در آغاز، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان از حمایت جمهوری اسلامی ایران در مورد آغاز مذاکرات صلح افغانستان و همکاری‌های همه جانبه آن کشور با افغانستان به ویژه حمایت از شهروندان مهاجر افغان مقیم ایران و همچنین فراهم آوری تسهیلات در خصوص آغاز روند تثبیت هویت، توزیع تذکره الکترونیکی و صدور پاسپورت برقی برای افغان‌های مقیم ایران، اظهار سپاس و قدردانی کرد.
سپس دو طرف در مورد آخرین تحولات افغانستان و مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، اهمیت اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، لزوم کاهش خشونتها و آتش بس فوری، حمایت از نظام جمهوری اسلامی و حفظ دست آوردهای ۱۹ سال گذشته، تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
سفیر ایران بر تعهد و حمایت دوام‌دار کشورش در زمینه‌های مختلف، به خصوص از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغانها، حفظ نظام جمهوری اسلامی و دست آوردهای ۱۹ سال گذشته به وزیر امور خارجه افغانستان تاکید کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴