مسئول ساخت یادمان‌های خلبان‌های نهاجا:

شهید ذبیحی بامهارت و هوشیاری صدمات زیادی به دشمن وارد کرد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
کد مطلب : ۴۳۷۴۳۶
مسئول ساخت یادمان‌های خلبان‌های نهاجا گفت: سرلشکر شهید خلبان پرویز ذبیحی از دانش‌آموختگان قبل از انقلاب و در آمریکا آموزش‌دیده بود ولی با آغاز جنگ تحمیلی به‌صورت داوطلبانه در بسیاری از عملیات حضورداشته و توانسته بود بامهارت و هوشیاری خود صدمات زیادی را به دشمن وارد کند.
۰
plusresetminus
شهید ذبیحی بامهارت و هوشیاری صدمات زیادی به دشمن وارد کرد
به گزارش بلاغ،المان جنگنده F5 سرلشکر شهید خلبان پرویز ذبیحی که در اندازه واقعی خود برای اولین بار در استان مازندران نصب خواهد شد عصر امروز با استقبال گرم مردم شهیدپرور وارد شهرستان جویبار شد.
 
عابدین صدوقی مسئول ساخت یادمان‌های خلبان‌ها نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود المان جنگنده F5 به شهرستان جویبار در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: این یادمان به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سرلشکر شهید خلبان ذبیحی تهیه و آماده‌شده است.
 
وی افزود: این شهید پرافتخار از دانش‌آموختگان قبل از انقلاب و در آمریکا آموزش‌دیده بود ولی با آغاز جنگ تحمیلی به‌صورت داوطلبانه در بسیاری از عملیات حضورداشته و توانسته بود بامهارت و هوشیاری خود صدمات زیادی را به دشمن وارد کند.
 
مسئول ساخت یادمان‌های خلبان‌ها نیروی هوایی ارتش بیان کرد: شهید ذبیحی چندین بار انبارهای نفت موصل و کرکوک را بمباران کرده بود و در آخرین پرواز خود ضمن انهدام اهداف مشخص‌شده و در راه برگشت یک پاسگاه نظامی کشور عراق را نیز مورد هدف قرار می‌دهد و به دلیل ارتفاع کم توسط پدافند عراق مورد اصابت قرار می‌گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
صدوقی خاطرنشان کرد: ماکت این جنگنده در اندازه یک یکم و سایز واقعی آن است.
 
همت محمدنژاد شهردار جویبار دراین‌باره گفت: با پیگیری‌های خانواده شهید و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ، امروز شاهد ورود المان جنگنده F5 به شهرستان جویبار هستیم.
 
وی تصریح کرد:  در این پروژه شورای شهر و کارکنان شهرداری جویبار زحمات زیادی را تحمل کردند تا به سرانجام برسد و به‌عنوان پروژه‌ای ماندگار در تاریخ این شهرستان به یادگار بماند.  
 
گفتنی است میدان سرلشکر شهید خلبان پرویز ذبیحی و المان نصب‌شده در آن در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما