کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد

۷۲ فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

24 شهريور 1399 ساعت 11:12

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: نفر در ماه مرداد امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند.


به گزارش بلاغ،  علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۷۲ نفر در مرداد امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند، گفت: از این عده ۶۰ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم بودند و آمار فوتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: در مرداد امسال ۴۵ نفر در جاده برون شهری، ۲۴ نفر جاده درون شهری و ۳ نفر راه روستایی  جان خود را از دست دادند و بیشترین فوتی مربوط به شهر‌های ساری با ۱۶ تن ، بابل ۱۰ و آمل با ۶ تن فوتی بود که کمترین میزان جان باختگان سوانح رانندگی نیز در شهر‌های نکا و گلوگاه بدون فوتی گزارش شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از این تعداد فوتی ۲۰ نفر عابر، ۲۰ نفر راننده، ۱۸ سرنشین، ۱۳ نفر موتور سوار و یک نفر دوچرخه سوار بودند.

عباسی شمار  زخمی‌های ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان در مرداد امسال را هزار و ۱۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد کاهش یافت.

وی گفت: از آنجایی که بیشترین فوتی در جاده‌های برون شهری رخ داده است این می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان ، صحبت نکردن با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 437429

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437429/۷۲-فوتی-ناشی-تصادفات-رانندگی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com