تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۲۶
سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: اینکه تیم ایران هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده است، به نفع ما خواهد بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در شرایطی که تیم ملی والیبال ایران هنوز تکلیف سرمربی خود را مشخص نکرده، لهستانی‌ها تمرینات خود را آغاز و چند دیدار تدارکاتی هم برگزار کردند. لهستان نخستین حریف والیبال ایران در المپیک توکیو به شمار می‌رود و همیشه نبرد این دو تیم از حساسیت و جذابیت بالایی برخورد دارد بود.
عقاب‌ها با هدایت ویتال هینن بلژیکی کار را برای حضور در المپیک توکیو استارت زدند و با جذب ستاره‌ای همچون ویلفردو لئون کوبایی‌الاصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌روند.

ویتال هینن، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری اولین بازی المپیک بین ایران و لهستان اظهار داشت: اولین بازی اصلی در المپیک بین ایران و لهستان خواهد بود. من فکر می‌کنم این بازی برای هر دو تیم هیجان‌انگیز خواهد بود. لهستان، ایران و ایتالیا رقابت سختی با هم خواهند داشت و اگر بخواهیم صدرنشین گروه خود باشیم باید این دو تیم را شکست دهیم. با وجود اینکه تیم قدرتمندی داریم، اما کارمان اصلاً آسان نیست. می‌دانیم که تیم ایران سرمربی ندارد و اگر آلکنو را به خدمت بگیرد، در واقع یکی از بهترین مربیان جهان را خواهد داشت.
وی درمورد اینکه تیم ایران هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده، اما لهستان تمریناتش را استارت زده است، عنوان کرد: اینکه یک تیم مدت زمان زیادی مربی نداشته باشد، اتفاق خوبی نیست، اما شرایطی که ایران دارد، برای لهستان خوب خواهد بود. ما تمرینات خود را آغاز کرده و چند بازی دوستانه هم داشتیم و تا زمانی که تیم ایران سرمربی خود را انتخاب کند می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم. تجربه من می‌گوید هر تیمی با مربی جدید در ابتدای راه شرایط خوبی خواهد داشت؛ تیمی مثل ایران هم با حضور یکی از بهترین مربیان جهان یعنی آلکنو کار را برای لهستان سخت می‌کند.
سرمربی تیم ملی والیبال لهستان و تیم پروجای ایتالیا، درمورد حضور همزمانش در این دو تیم، خاطرنشان کرد: این کار غیر ممکن نیست. من از این تیم به آن تیم می‌روم. بعضی وقت‌ها این کار خیلی سخت به نظر می‌آید، اما مزایایی هم دارد از جمله اینکه من تمام وقت با ورزش و والیبال درگیر می‌شوم. در این شرایط مربی هم می‌تواند پیشرفت کند.

هینن گفت: هدایت دو تیم چشم‌های من را باز می‌کند و این شانس را به من می‌دهد که مربی بهتری شوم. اگر به 10 سال گذشته نگاهی کنید، می‌بینید که بسیاری از مربیان موفق جهان، هدایت دو تیم را همزمان بر عهده داشتند. آلکنو یک نمونه است که هدایت تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت کازان را برعهده داشت. برناردو رزنده همیشه تیم ملی برزیل و باشگاهی را همزمان هدایت می‌کرد. جان اسپراو، سرمربی آمریکایی هم همیشه 2 تیم را همزمان در اختیار داشت. خیلی زیاد می‌بینید که مربیان، هدایت دو تیم را همزمان عهده‌دار باشند و این کار تاثیر بسیار خوبی داشته است.
وی درمورد شیوع ویروس کرونا هم تصریح کرد: یک سال پیش حتی تصور نمی‌کردیم این اتفاق بیافتد. تمام زندگی و شرایط دنیا کاملاً تغییر کرده است. راه و روش زندگی و حتی راهی که ما  والیبال بازی می‌کردیم دستخشو تغییرات شد. امیدوارم که پزشکان هرچه زودتر واکسن این ویروس را کشف کنند تا ما بتوانیم به زندگی برگردیم. فکر می‌کنم وضعیت در ایران خوب نیست و متاسفانه در بلژیک هم شرایط به همین شکل است. روز به روز به آمار مبتلایان اضافه می‌شود و این یعنی کرونا هنوز به آخر نرسیده است.

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:
گروه A: ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا
گروه B: برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس
طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال، 12 تیم راه‌یافته به المپیک 2020 توکیو بر اساس رنکینگ جهانی در دو گروه شش تیمی قرار گرفتند و بر این اساس برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات به شرح زیر اعلام شد:

ایران - لهستان
4 مرداد، ساعت 15:10

ایران - ونزوئلا
6 مرداد، ساعت 04:30

ایران - کانادا
8 مرداد، ساعت 04:30

ایران - ایتالیا
10 مرداد، ساعت 15:10

ایران - ژاپن
12 مرداد، ساعت 15:10





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴