تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: ۴۶ درصد بیماران کرونایی یکی از افراد خانواده‌شان به بیماری مبتلا شده بودند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدحسین صومی، اظهار داشت: طی تحقیقی که بر روی ۲۰۰ نفر از بستری‌های بیمارستان‌های استان انجام داده‌ایم، بیش از ۷۰ درصد بیماران همه چیز را در مورد این بیماری می‌دانستند، اما فاصله‌گذاری اجتماعی یا استفاده از ماسک را در برخی موارد رعایت نکرده و به عنوان مثال در پارک نشسته و ماسکشان را در آورده و با هم گفت‌وگو کرده و یا با یکدیگر غذا خورده‌اند.
وی ادامه داد: هیچ داروی پیشگیری‌کننده‌ای اعم از داروهای سنتی و صنعتی برای کرونا موثر نبوده و اگر کسی ادعا می‌کند از نظر علمی اثبات شده نیست. امیدواریم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک باعث شود طی روزهای آتی وضعیت استان بهتر از وضع موجود باشد.
وی با بیان اینکه هر تجمعی باعث انتشار ویروس می‌شود و با ارائه توصیه‌هایی به مدیران ، معلمان و دانش‌آموزان، متذکر شد: محیط مدرسه نباید آلوده‌کننده باشد و دانش‌آموزان، مدیران و معلمان هم باید توصیه‌ها را رعایت کنند، چرا که کودکان می‌توانند ناقل باشند و تعداد زیادی را آلوده کنند. ۴۶ درصد بیماران بستری از یکی از افراد خانواده‌شان به بیماری مبتلا شده بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت آموزش خوب به دانش‌آموزان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل مسیر از خانه به مدرسه تاکید کرد و گفت: از معلمان و مدیران خواهش می‌کنیم برای آموزش به دانش‌آموزان، ماسک را از صورتشان حتی به‌صورت آنی هم جدا نکنند.
وی در خصوص ابتلای کودک هفت ساله وسیزده ساله به کرونا در شهرستان سراب گفت: وضعیت هر دو بیمار خوب بوده و یکی از بیماران از بیمارستان ترخیص شده ودیگری هم در حال ترخیص شدن می باشد.
صومی در بخش دیگری از سخنانش از رضایت ۸۷ درصدی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: سیستم درمانی ما با امکانات کافی و نحوه برخورد با بیماران مبتلا به کرونا را می‌دانند و بعد از گرفتار شدن افراد به بیماری کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد از خدمات ما در زنده ماندن بیماران تاثیر دارد.
وی بیان داشت: از نظر رتبه‌بندی، شهرستان‌های اهر، بناب، چاراویماق، تبریز، هریس، مراغه و هشترود از نظر تجمع بیماری و دارا بودن بیشترین تعداد مبتلایان را در طول این ۶.۵ ماه گذشته داشته‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما