تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۱۱
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: تقویت همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه، ایجاد سامانه اطلاعاتی قوی و آنلاین از مبتلایان به این بیماری عفونی و رصد و نظارت مستمر بر وضعیت بالینی بیماران از مهمترین عوامل کنترل بیماری ایدز و پیشگیری از آن است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفریبرز نجفی‌مهر امروز در جلسه کمیته نظارت و پایش بر اجرای برنامه استراتژیک اچ ای وی استانی که با ارائه گزارشی از وضعیت اچ ای وی در استان به تفکیک شهرستانها از سوی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شروع شد بر لزوم آموزش مستمر رویکرد نوین اچ ای وی در کلیه مراکز انجام تست این بیماری تاکید کرد.
وی گفت: تقویت همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه، ایجاد سامانه اطلاعاتی قوی و آنلاین از مبتلایان به این بیماری عفونی و رصد و نظارت مستمر بر وضعیت بالینی بیماران از مهمترین عوامل کنترل بیماری ایدز و پیشگیری از آن است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: سازمانهایی که به افراد پر خطر خدمات ارائه می نمایند ( از جمله مراکز MMT ،کمپهای ماده 16 و 15، محل نگهداری متکدیان و کارتن خوابها و ...) ، لازم است سازوکار مناسب را برای انجام تست تشخیص سریع اچ آی وی ایجاد کند.

نجفی مهر اظهار داشت : بسیار مهم است که مبتلایان به اچ آی وی همواره تحت مراقبت باشند و همراه با خدمات پزشکی، آموزش های لازم به خانواده افراد مبتلا و فرد موردنظر داده شود که به مراحل درمانی توجه ویژه و بدون وقفه داشته باشند .

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان بعنوان یکی از اعضای اصلی این کمیته می باید آموزش به دانش آموزان را در اولویت امور خود قرار دهد و در شرایطی که فرزندان ما در شبکه های شاد و سایر سامانه ها در حال دریافت تعالیم خود می باشند ، از ظرفیت این شبکه ها برای ارائه آموزش های مورد نیاز در خصوص این بیماری استفاده نماید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما