کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرسپولیس و سپاهان ایران مقابل حریفان سعودی/ بازگشت سرخپوشان و طوفان زرد به آسیا

24 شهريور 1399 ساعت 13:20

در گروه C لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس سه‌شنبه ساعت 22:30 در کشور قطر به مصاف التعاون عربستان می‌رود و سپاهان نیز از ساعت 22:30 در گروه D به مصاف النصر عربستان خواهد رفت.


به گزارش بلاغ به نقل ازپرسپولیس قبل از کرونا در لیگ قهرمانان دو مسابقه انجام داد که فقط یک امتیاز کسب کرد. نتایجی‌ که مورد انتظار هواداران و حتی خود گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس نبود. این رقابت‌ها با وقفه‌ای چند ماهه دوباره از سرگرفته می‌شود.شاگردان گل‌محمدی در اولین مسابقه باید به مصاف صدرنشین گروه التعاون عربستان بروند که 6 امتیازی است و هیچ گلی هم دریافت نکرده است. 
پرسپولیس اگر می‌خواهد از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند باید بردهای آسیایی خود را از دیدار با این حریف سعودی آغاز کند که البته کار راحتی نیست. پرسپولیس در روزهای اخیر و قبل از رفتن به قطر با حواشی مختلفی همراه بود از جدایی بازیکنانی مثل علیپور و ترابی گرفته تا تهدید به استعفای گل‌محمدی و حالا هم انتشار میزان دستمزدی سرخپوشان از باشگاه خواسته است. 
از سویی دیگر افشین پیروانی مدیر تیم هم روز گذشته به شدت از میزبانی نامناسب قطر که میزبان جام جهانی آینده است به شدت انتقاد کرد و آن را در شان تیم‌های ایرانی ندانست. تمام این مسایل قبل از سوت آغاز بازی است و در میدان همه باید تمرکزشان را روی کار فنی خود بگذارند و با تمام توان برای موفقیت وسربلندی پرسپولیس و فوتبال ایران بازی کنند.
قطعا زمین هموار ورزشگاه‌های قطر به بازیکنان تکنیکی پرسپولیس اجازه هنرنمایی می‌دهد. پرسپولیس در صورت برد می‌تواند جبران دو بازی قبلی را داشته باشد و برای صعود امیدوار باقی بماند. پرسپولیس نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را هم در کارنامه‌ خود دارد و شکست دادن تیمی مثل التعاون نه تنها دور از دسترس نیست بلکه نباید سقف آرزوهای شاگردان گل‌محمدی در این رقابت‌ها نیز باشد. پرسپولیس سه شنبه شب می‌تواند فصل جدیدی از فوتبال خود را در آسیا و در دوران پسا کرونا آغاز کند. حتی اگر برخی ستاره‌هایش را از دست داده باشد.
البته التعاون عربستان دو مهاجم خارجی جدید خریداری کرده و می‌خواهد دیوک، مهاجم استرالیایی و ایاگوی برزیلی را مقابل پرسپولیس آزمایش کند. سرخپوشانی که دیگر دروازه‌بانی مثل علیرضا بیرانوند را در اختیار ندارند و احتمال دارد حامد لک به جای رادوشوویچ درون دروازه قرار بگیرد. با این حال حریف سعودی پرسپولیس حال و روز خوشی ندارد و در 4 دیدار اخرش در لیگ عربستان شکست خورده است. 
جدول گروه C:
1- التعاون عربستان 6 امتیاز
2- الدحیل قطر 3 امتیاز
3- پرسپولیس ایران یک امتیاز
4- شارجه اماارات یک امتیاز 
 
سپاهان و النصر عربستان؛ بازگشت طوفان زرد آسیا

سپاهان تنها تیم سه امتیازی ایران در دو مسابقه اول لیگ قهرمانان آسیا بود. زردپوشان اصفهانی نسبت به سایر نمایندگان توانست عملکرد بهتری در دو مسابقه اول داشت اما در لیگ برتر نتایج مورد نظر هوادارانش را نگرفت و در نهایت با مقام پنجمی به کارش پایان داد. اکنون اما این تیم دچار تغییر و تحولاتی بنیادی شده است. محرم نویدکیا کاپیتان سابق سپاهان جانشین امیر قلعه‌نویی در این تیم شده است. محرم اگرچه بازیکن بزرگی بوده ولی تجربه مربیگری نداشته و اولین سرمربیگری‌اش را در یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مسابقات تیمش تجربه خواهد کرد. 
النصر عربستان تیم قدرتمندی است که در رده دوم لیگ این کشور کارش را تمام کرد و اکنون خود را برای حضور در آسیا آماده می‌کند النصری‌ها از دو بازی قبلی در لیگ قهرمانان نیز 4 امتیاز گرفته و در رده  دوم جدول گروه D  قرار دارد. سپاهان در اولین دیدار خود در آسیا 4 بر صفر تیم العین را شکست داد اما در مسابقه دوم در کمال ناباوری 3 بر صفر مقابل السد بازنده شد و اکنون طوفان زرد آسیا( لقبی که هواداران به سپاهان می‌دهند.) سه‌شنبه شب در قطر به میدان می‌رود و همه می‌خواهند ببینند تیم پرمهره و خوب سپاهان با هدایت مربی صدرصد سپاهانی‌اش چه نتیجه‌ای در این بازی حساس خواهد گرفت.
جدول گروه D
1- السد قطر 4 امتیاز
2- النصر عربستان 4 امتیاز
3- سپاهان ایران 3 امتیاز
4- العین امارات بدون امتیاز





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437409

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437409/پرسپولیس-سپاهان-ایران-مقابل-حریفان-سعودی-بازگشت-سرخپوشان-طوفان-زرد-آسیا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com