کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاوشگر چین همچنان رکورددار حضور در تنها قمر زمین

24 شهريور 1399 ساعت 12:20

«کاوشگر چانگ‌ای ۴»، فعالیت خود را برای بیست و دومین روز قمری در حاشیه ماه از سرگرفت و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا،‌ «کاوشگر چانگ‌ای ۴»، فعالیت خود را برای بیست و دومین روز قمری در حاشیه ماه از سرگرفت و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.
‌ماه‌نورد Yutu-۲ یا Jade Rabbit-۲ به همراه کاوشگر  چانگ‌ای ۴ کار خود را برای بیست دومین روز قمری در آن طرف ماه آغاز کرده‌اند.
طبق گزارش مرکز اکتشافات قمری و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین (CNSA)، هر دو فرودگر و کاوشگر در وضعیت عادی قرار دارند و به خوبی کار می‌کنند.
کاوشگر چانگ ای۴ که ​​در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد، در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ اولین فرود نرم را در دهانه فون کارمن در حوزه قطب جنوب نیمه پنهان ماه تجربه کرد.
مرکز اکتشافات قمری چین گفت: کاوشگر چانگ ای چهار در ساعت ۵:۱۵ صبح شنبه (به وقت پکن) از خواب بیدار شد.
در حال حاضر از حضور کاوشگر چینی در ماه حدود ۶۱۸ روز می‌گذرد و چین همچنان در حالی رکورددار حضور در ماه است که این مأموریت را با موفقیت پیش می‌برد.







بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437403

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437403/کاوشگر-چین-همچنان-رکورددار-حضور-تنها-قمر-زمین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com