کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام هویت جاسوس آمریکایی دستگیرشده در ونزوئلا

24 شهريور 1399 ساعت 11:20

یک روزنامه چاپ ونزوئلا در مطلبی با استناد به گزارش اولیه مقامات این کشور، نام و هویت جاسوس آمریکایی بازداشت شده در ونزوئلا را اعلام کرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازرسانه‌های نزدیک به دولت ونزوئلا شامگاه شنبه با اعلام نام جاسوس آمریکایی که هفته قبل در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه این کشور دستگیر شد، او را تفنگدار پیشین نیروی دریایی ایالات متحده معرفی کردند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم ونزوئلا اعلام کردند «جان هیث متیو» عضو سابق تفنگداران نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه قبل به همراه سه نفر دیگر از جمله یک نظامی گارد ملی ونزوئلا با درجه استوار یکم، بازداشت شده‌ است.
بر این اساس،‌ روزنامه «اولتیماس نوتیسیاس» با استناد به گزارش اولیه مقامات ونزوئلا، گزارش داد که جاسوس آمریکایی بازداشت شده، یک تفنگدار پیشین این کشور بوده که پیشتر در عراق جنگیده و هنگام بازداشت نیز از او تلفن ماهواره‌ای، کارت‌های اعتباری و چند تلفن همراه ضبط شده است.
وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا و همچنین دفتر دادستانی کل این کشور هنوز به سوالات رویترز درباره گزارش این روزنامه درباره هویت جاسوس آمریکایی پاسخ نداده‌اند.
به نوشته رویترز، وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید نیز از اظهار نظر در این باره امتناع می‌ورزند.
روز جمعه بود که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یک جاسوس آمریکایی را با مقادیر زیادی پول نقد و سلاح سنگین در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا دستگیر کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)
ونزوئلا چند ماه پیش هم اعلام کرد دو عضو سابق ارتش آمریکا را بازداشت کرده است. آنها اعتراف کرده‌اند قصد داشته‌اند مادورو را ربوده و گوایدو را به جای او رئیس‌جمهور معرفی کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437397

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437397/اعلام-هویت-جاسوس-آمریکایی-دستگیرشده-ونزوئلا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com