تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۳۹۵
وزیر خارجه آمریکا با اذعان تلویحی به دشوار ساختن زندگی برای مردم ایران، گفت که واشنگتن به فشار بر جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی اظهاراتی در راستای سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران، اذعان کرد که زندگی را برای مردم ایران سخت‌تر کرده‌اند.
صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا بامداد دوشنبه به نقل از پامپئو نوشت: «ما زندگی را برای جمهوری اسلامی ایران و رژیم آن، بسیار سخت کردیم. ما به فشار آوردن به آنها ادامه می‌دهیم... رئیس‌جمهور ترامپ صراحتاََ اعلام کرد که ایران هرگز سلاح اتمی نخواهد داشت».
واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز و تنش‌زا روی آورد. ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و همچنین انفعال اروپا در برابر یکجانبه‌گرایی واشنگتن، در پنج گام از تعهدات خود در توافق هسته‌ای کاست.
در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.
منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
با این حال پامپئو چندی پیش مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما