کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام سجاد(ع) باورهای غیبی را به محسوسات ترجیح می‌دادند

24 شهريور 1399 ساعت 8:00

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: در دعاهای امام سجاد(ع) معنویت موج می‌زند زیرا معنویت این است که غیب را قبول داشته باشیم و آن را به ظاهر اشیاء و موجودات ترجیح دهیم و امام سجاد ایشان اسوه اعتقاد به غیب و باورهای نامحسوس الهی هستند و در دعاهای خود باورهای غیبی را به محسوسات ترجیح می‌دادند.


به گزارش بلاغ به نقل از آیت الله احمد عابدی درششمین نشست سید العابدین(ع) از سلسله نشست‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: امام چهارم دو لقب معروف سجاد و زین العابدین را دارند و اهل سنت هم یک عالمی به نام سجاد دارند.
وی در مقایسه امام سجاد شیعیان و محمد بن منکدر ملقب به سجاد اهل سنت، گفت: محمد بن منکرد که ملقب به سجاد است زیاد سجده می کرد ولی یک مغازه دار مؤمن ولی جاهل و بی سواد بود درحالی که امام سجاد(ع) در نهایت علم و دانایی بودند و تفاوت سجده امام سجاد(ع) و سجاد اهل سنت در کیفیت سجده است که امام سجاد(ع) عالم ترین فرد زمان خود بوده اند.
وی با اشاره به معنویت امام سجاد(ع) اظهار کرد: واژه معنویت در قرآن و روایات به کار نرفته ولی به جای آن از واژه غیب استفاده شده است که به معنای قبول داشتن چیزی ورای ظاهر عالم مادی است بنابراین هر فردی که روح را قبول دارد با معنویت است و هر فردی بگوید روحی وجود ندارد و همه چیز همین جسم است معنویت ندارد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در دعاهای امام سجاد(ع) معنویت موج می‌زند زیرا معنویت این است که غیب را قبول داشته باشیم و آن را به ظاهر اشیاء و موجودات ترجیح دهیم و امام سجاد(ع) اسوه اعتقاد به غیب و باورهای نامحسوس الهی هستند و در دعاهای خود باورهای غیبی را به محسوسات ترجیح می دهند.




بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437375

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437375/امام-سجاد-ع-باورهای-غیبی-محسوسات-ترجیح-می-دادند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com