تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۳۷۳۷۱
خریدی مناسب داشتن در دنیای پر از محصول امروز با کیفیت و قیمت‌های متفاوت، سخت به نظر میاد.
۰
plusresetminus
نکاتی کلیدی و کاربردی در تهیه کیف و کوله‌پشتی مناسب!
به گزارش بلاغ، خریدی مناسب داشتن در دنیای پر از محصول امروز با کیفیت و قیمت‌های متفاوت، سخت به نظر میاد. در این متن سعی شده با ارائه راهکارها و نکاتی در مورد خرید کیف و کوله لپ‌تاپ، شما رو در این مسیر راهنمایی کنیم. کیف و کوله‌پشتی دانشجویان و دانش‌آموزان از مهم‌ترین وسیله‌های اونهاست. چه از نظر دوام و کیفیت محصول که باعث کاهش هزینه‌ها میشه و تجربۀ لذت‌بخش از داشتنش و چه از نظر ارگونومی که انگشتش به سمت سلامتی نشونه رفته. و البته ظاهر زیبا و دوس داشتنی. با ما همراه باشید.
اگه بخوایم خیلی خلاصه به موارد اشاره کنیم با توجه به بودجه‌ای که دارید:
ارگونومی
جادار بودن
دوام و کیفیت رویه
محافظت از لپ‌تاپ

 
کیف و کوله لپ‌تاپ امروزه کاربران متعدد با سلیقه‌ و نیازهای متفاوت دارد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ارگونومی کیف و کوله‌پشتی؛ نکته‌ای که اصلا نباید فدای چیز دیگه‌ای بشه

بارها شنیدیم که کیف و کوله‌پشتی دانشجویان و دانش‌آموزان می‌تونه عاملی در دردهای کمر،‌ گردن و یا شانه‌ها باشه. خصوصا اگه کیف یا کوله لپ‌تاپ باشه. عموما وزن لپ‌تاپ‌ها تا 5/2 کیلوگرم هم میرسه و حمل اون با وجود وسایل دیگه،‌ می‌تونه مشکلاتی برای سلامتی فراهم ‌کنه. اینجاست که ارگونومی کیف و کوله‌پشتی اهمیت خودشو نشون میده.
به طور خلاصه ارگونومی یعنی تناسب بین وضعیت انسان و کاری که انجام میده. در اینجا منظور راحتی حمل کیف و کوله لپ‌تاپه. البته توانایی افراد در حمل متفاوته. حتی اگه قرار نیست هزینۀ زیادی پرداخت کنید، حتما با تمرکز روی این مورد خرید بزنید.
طبق تحقیقات انجمن کایروپراتیک آمریکا، وزن کیف و کوله لپ‌تاپ نباید بیش از 10% وزن شخص بشه. یعنی اگه 80 کیلو وزن دارید، نهایتا 8کیلو می‌تونید حمل کنید. این فقط یک فاکتور هست.


 
یک کوله لپ‌تاپ 100دلاری. برندها پرهزینه‌تر هستند. چرا؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

بندهای دوشی و قسمت پشتی کوله

بندهای دوشی کوله لپ‌تاپ یکی از مهمترین بخش‌هایی است که زمان خرید باید بهش دقت کنید. بهتره قابلیت تنظیم داشته باشن تا کوله با وضعیت بدن شما متناسب بشه. داشتن استبلایزر(بندی که با کشیدنش باعث میشه کوله به کمر بچسبه) برای کوله‌های سنگین خیلی مفید به نظر می‌رسه. هرچه بندهای دوشی عریض‌تر باشن، وزن بهتر توزیع میشه و خستگی کمتری از حمل کوله لپ‌تاپ به شما منتقل میشه. البته تا حدی که از روی دوش نیوفته. داشتن فوم یا هر بخش نرمی چه در بندهای دوشی و چه پشتی کوله، تاثیر زیادی در راحتی حمل به همراه داره. به انتهای بندهای دوشی دقت کنید(جایی که بند به کوله دوخته شده). این قسمت خصوصا جایی که روی شونه‌ها میشینه، نباید طوری باشه که با اصطکاک حین حرکت، شونه‌ها رو اذیت کنه.
 

قابلیت افزایش گنجایش

قابلیت افزایش گنجایش کیف و کوله لپ‌تاپ گاها به کار میاد. معمولا زیپی تعبیه میشه که با باز کردنش ظرفیتو افزایش میده. تعداد جیب‌ها و فضای مجزا هم به کار میاد. بسته به استفادۀ شما داره. قرار نیست خیلی جیب داشته باشه، مگر ایجاب کنه. پس بهتره هر وسیله‌ای که فکر می‌کنید قراره توی اون کیف یا کوله لپ‌تاپ بزارید رو جمع کنید. بهشون نگاه کنید. طوری که انگار خودتون کیف یا کوله را قراره طراحی کنید. اینطوری تصویر بهتری از کیف و کوله لپ‌تاپ مناسبتون خواهید داشت.

 

نکات پایانی و جمع بندی

قبل از خریدن کیف و کوله لپ‌تاپ به این سوالات فکر کنید.
  • مسیری که معمولا قراره با کیف و کوله لپ‌تاپ طی ‌کنید چقدره؟
    آیا قراره باهاش سفر بین شهری هم داشته باشید؟
    به جز لپ‌تاپ چه وسایل دیگه‌ای رو قراره جاساز کنید؟
کاربرد مورد انتظار شما اهمیت زیادی در انتخاب داره. قطعا اگه سفرهای بین‌شهری دارید، بهتره کیف و کوله لپ‌تاپ با حجم بیش‌تر رو انتخاب کنید.
در هزینه کردن برای کیف و کوله لپ‌تاپ شک نکنید. قراره مدت‌ها داشته باشیدش و سلامتی شما بهش گره خورده. از خریدن برند فرار نکنید. برندهای معروف تولید کیف و کوله مثل دلسی یا تیمبوک مدت‌هاست به تمام مواردی که در این متن اشاره شده فکر می‌کنن و نه فقط برای فروش بیش‌تر، که برای جلب نظر مشتری کیف و کوله طراحی می‌کنن.
 موارد رو جمع بندی کنید تا توی بازار پر از قیمت و کیفیت کیف و کوله لپ‌تاپ سردرگم نشید. پیشنهاد اینه که اگر محدودیت تامین بودجه رو دارید، مبلغی تعیین کنید و 50% بالاتر از اون حرکت کنید. مثلا اگر 300هزار تومن در نظر دارید، از خرج کردن 450هزار تومن ضرری نخواهید کرد؛ به شرطی که به سمت خرید مناسب‌تر برید. ظاهر کیف و کوله لپ‌تاپ چیزیه که همون اول چشم شما رو می‌گیره. فریبشو نخورید. کوله‌ها اندازه‌های متفاوتی دارن. مطابق با اندام خود دست به انتخاب بزنید. ارتفاع کوله را در نظر بگیرید. ترجیح برای حمل لپ‌تاپ، کوله‌پشتیه و فقط در صورتی که مجبور هستید سراغ کیف برید. اگر مسیر رفت و آمد شما چندان طولانی نیست، کیف انتخاب بدی نخواهد بود. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴