مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد

آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۳۷۳۶۸
مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آغاز نسخه نویسی الکترونیک در سطح دو و سه (متخصص و فوق تخصص) در استان مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در مازندران
به گزارش بلاغ، رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال اجرای پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بیمه سلامت از دو سال قبل در سطح یک که با همکاری نزدیک به ۶۰ تن از پزشکان عمومی طرف قرارداد بیمه سلامت آغاز شده بود، هم اکنون برابر قوانین بالا دستی، شاهد ادامه طرح در سطح دو و سه ( متخصص و فوق تخصص) هستیم.

وی با بیان این که اجرایی شدن این طرح کار آسانی نبوده و عملیاتی شدن این طرح با همکاری و همدلی بازیگران اصلی عرصه سلامت ممکن خواهد شد افزود: بدین منظور به اطلاع موسسات طرف قرارداد سطح استان می رساند که پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی سطح 2 و 3 آغاز شده تا با همکاری همه موسسات طرف قرارداد شاهد تعمیم و تکمیل پروژه در سطح استان باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: ارائه خدمات به صورت شفاف، پذیرش، رسیدگی و پرداخت دقیق و سریع و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از نتایج طرح خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در این خصوص توضیح داد: فرایند کار در نسخه نویسی الکترونیک به این صورت است که وقتی بیمار به پزشک تحت پوشش این برنامه مراجعه می‌کند، نیازی به ارائه دفترچه نداشته و با ارائه کد ملی خود، هویت فرد ، پوشش بیمه‌ای و همپوشانی بیمه‌ای‌اش کنترل شده، شناسه رهگیری به جای برگ کاغذی دفترچه تولید شده و در موسسات ارائه دهنده خدمات تجویزی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که بیمار متناسب با تجویز ارائه شده به موسسه مربوطه مراجعه و با ارائه کد ملی و یا کد رهگیری خدمات مورد درخواست (دارو، آزمایشگاه، تصویربرداری و ...)را دریافت می کند.

لازم به ذکر است اجرای این طرح روز گذشته در مطب یکی از پزشکان متخصص چشم مرکز استان به صورت عملیاتی آغاز شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما