تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۳۷۳۶۷
پلیس فرانسه در اولین حضور خیابانی جلیقه زردها بعد از شیوع کرونا در پاریس معترضان را به شدت سرکوب و نزدیک به 300 نفر از آنها را بازداشت کرد. معترضان نیز اقدام به آتش زدن خودروها و درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.
۰
plusresetminus
پاریس در آتش خشم شهروندانش می‌سوزد/ 300نفر دستگیر شدند

به گزارش بلاغ، معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه‌ زرد‌ها» که بعد از شیوع کرونا در فرانسه حضور میدانی کم رنگی داشتند با وجود تداوم محدودیت‌های کرونایی روز شنبه دوباره به خیابان‌ها برگشتند.

اما این حضور خیابانی با واکنش بسیار شدید پلیس فرانسه مواجه شد و بر اساس گزارش‌ها پلیس بین 275 تا 300 تن از معترضان به نظام سرمایه‌داری را بازداشت کرد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد پلیس با گاز اشک‌آور به معترضان حمله می‌کند. تصاویری نیز از به آتش کشیده شدن تعدادی خودرو توسط معترضان منتشر شده است.

جنبش «جلیقه‌زرد‌ها» یک جنبش اعتراضی است که از شهر پاریس، پایتخت فرانسه، آغاز شد و به سرعت به شهرها و حتی برخی کشورهای دیگر چون بلژیک و هلند گسترش یافت.

این جنبش در روز شنبه17نوامبر ۲۰۱۸ (26 آبان 1397) با شعار کاهش قیمت سوخت کلید خورد اما امروز خواسته‌های این جنبش به استعفای ماکرون، خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو‌، افزایش دستمزدها و پایان نظام سرمایه‌داری رسیده است.

کارشناسان معتقدند حقوق ناچیز، وضعیت بد معیشتی و قدرت خرید پایین قوه محرکه انقلاب شهروندی کنونی در فرانسه است.

تغییر قانون اساسی و اداره دموکراتیک‌تر جامعه نیز از دیگر خواسته‌های مهم جنبش عنوان شده است. جلیقه زردها معتقدند ماکرون نماینده اکثریت جامعه نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴