کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هلال احمر مازندران مطرح کرد

افزایش رویکرد اجتماعی با ایجاد خانه هلال احمر

23 شهريور 1399 ساعت 18:55

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: فعالیت های نیکوکاری در منطقه ارتقا پیدا می‌کند و مردم می توانند در منطقه در هر رویکرد اجتماعی ورود پیدا کنند و مشارکت داشته باشند.


به گزارش بلاغ، معین مهدی لموکی در مراسم افتتاح خانه هلال احمر روستای ترا اظهار کرد: این هشتمین خانه هلال احمر آمل و صد و سی و دومین خانه هلال احمر تجهیز شده مازندران و نخستین خانه هلال احمر این بخش است.

وی با بیان اینکه افتتاح خانه هلال احمر باعث گسترش بستر مدیریت بحران در منطقه می شود، عنوان کرد: ارتقای سلامت جامعه، افزایش سطح تاب اوری از طریق گسترش اموزش های همگانی از مردم به مردم خدمت رسانی شود.

معاون داوطبان جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: فعالیت های نیکوکاری در منطقه ارتقا پیدا می کند و مردم می توانند در منطقه در هر رویکرد اجتماعی ورود پیدا کنند و مشارکت داشته باشند.

وی مهم ترین افتتاح خانه هلال احمر را شاهرگ های حیاتی مدیریت بحران در منطقه خواند و تصریح کرد: ورود در حوادث و بحران است، خود مردم از طریق اموزش های که می بینند در اتفاقات و حوادث قبل از ورود امدادی رسمی با اموزش های که دیده اند خدمت رسانی کنند.

لموکی تصریح کرد: عموما در هر منطقه بخاطر سیل ها و اتفاقاتی که ایجاد شده حساسیت وجود داشته خانه هلال احمر تاسیس شده است.

رئیس جمعت هلال احمر آمل با اشاره به اینکه بیش از 400 میلیون ریال از محل کمک خیران و دهیاری روستای ترا برای خانه هلال احمر هزینه شد، گفت: خانه هلال احمر با تلاش شبانه روزی دهیاری و اعضای شورا در کمتر از یک ماه مجهز شد تا در مراکز دهستان ها بعنوان پایلوت ایجاد شو و مردم از خدمات بهرمند شوند.

جمشید نیکزاد با بیان اینکه  تنوع اقلیمی مازندران و بلاهای طبیعی چون سیل و زلزله این مناطق را اسیب پذیر کرده است، عنوان کرد: برای پیشگیری از حوادث، تاب آوری  حضور به موقع نیروهای امدادی این خانه تاسیس شد تا کاهش آسیب، مرگ و میر و افزیش عملکرد به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با آموزش های که داده می شود سرعت امدادرسانی تسریع خواهد یافت و کاهش تلفات روبه رو می شویم، پس از ایجاد مشکل نیروها به سرعت در منطقه اعزام می شوند و عملیات اولیه را انجام میدهند تا نیروهای پشتیبان وارد عمل شوند.

نیکزاد ادامه داد: از مسئولین شهری و روستایی درخواست می کنم تا برای ایجاد خانه هلال احمر در هر منطقه اقدام کنند، که امیدوارم نهمین خانه هلال احمر در دهستان چلاو ایجاد شود تا خدمت رسانی به اهالی منطقه و مسافران راحتر انجام شود.

در این مراسم ابراهیم محمدپور بعنوان رئیس خانه هلال احمر روستای ترا منصوب شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 437350

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437350/افزایش-رویکرد-اجتماعی-ایجاد-خانه-هلال-احمر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com