تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۳۷۳۴۵
سخنگوی صنعت برق گفت: در سال جدید هیچ‌گونه افزایش مجدد تعرفه برق نداشتیم و چنین برنامه‌ای در دستور کار دولت نیست.
۰
plusresetminus
وعده سخنگوی صنعت برق: برق تا پایان سال گران نمی‌شود
به گزارش بلاغ، مصطفی رجبی مشهدی درباره محل تأمین هزینه برق مصرفی مشترکانی که مصرف برق آنها طبق طرح «امید» رایگان می‌شود، اظهارداشت: بی‌شک این طرح در ابتدا هزینه‌هایی را برای صنعت برق در پی دارد. این در حالی است که در بخش مدیریت بار صنایع و بخش کشاورزی در پیک مصرف امسال حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان پاداش پرداخت شد. بنابراین می‌توان گفت شاید این طرح از ابتدا و در ظاهر، ایجاد هزینه برای صنعت برق داشته باشد اما در حقیقت علاوه‌بر اینکه شاهد اجرای اصل مهم استفاده بهینه از منابع انرژی هستیم، از انجام سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی جدید در شرایط کنونی کشور جلوگیری کرده‌ایم.

وی افزود: سهم بخش خانگی از پیک مصرف برق کشور حدود ۵۰ درصد است و ۳۳ درصد از مصرف کل انرژی کشور نیز در این بخش قرار دارد. بنابراین مدیریت این میزان مصرف، تأثیر مستقیمی بر مدیریت پیک مصرف داشته است.

رجبی مشهدی با رد افزایش تعرفه برق تصریح کرد: به هیچ عنوان افزایش مجدد تعرفه برق نداشته‌ایم. سال گذشته طرحی مبنی بر افزایش هفت درصدی تعرفه برق برای عموم مشترکان و افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق برای مشترکانی که بیش از الگوی متوسط، مصرف برق دارند، به تائید هیئت دولت رسید و از ابتدای سال جاری اعمال شد. به جز اجرای این مصوبه، هیچ‌گونه افزایش تعرفه برق در هیچیک از بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی نداشتیم.

رجبی مشهدی افزود: اساساً افزایش تعرفه برق در اختیار وزارت نیرو نیست بلکه این وزارتخانه تنها مجری تصمیمات است. اختیار افزایش تعرفه برق توسط مجلس شورای اسلامی به دولت تفویض شده است اما دولت هیچ‌گونه افزایش تعرفه مجدد برق را نداشته و در برنامه کاری خود نیز چنین برنامه‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مشترکان به‌صورت موردی شاهد افزایش نرخ قبض خود به صورت غیرمعمول بودند، با مراجعه به اداره برق منطقه خود، اعتراض خود را با کارشناسان و مسئولان ذیربط در میان بگذارند تا به صورت موردی، مشکل آنها بررسی شود.
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴