تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۳۷۳۴۴
رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه همچنان قیمت‌های انواع خودرو کاذب بوده و مردم نباید تحت تاثیر قیمت‌ها قرار بگیرند، گفت: در حال حاضر قیمت انواع خودروها ۵ تا ۱۲ میلیون تومان کاهش یافته است.
۰
plusresetminus
رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودرو: قیمت برخی خودروها تا 12 میلیون تومان کاهش یافت
به گزارش بلاغ، سعید موتمنی با‌اشاره به اینکه با آغاز مرحله جدید فروش فوری خودروها توسط شرکت‌های خودروساز روند افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: از سه شنبه هفته گذشته تا دیروز (شنبه) قیمت انواع خودروهای داخلی پنج تا 12 میلیون کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه البته همچنان قیمت‌ها کاذب بوده و مردم نباید تحت تاثیر قیمت‌ها قرار بگیرند، گفت: به هیچ عنوان مردم تحت تاثیر قیمت‌های کاذب بازار قرار نگیرند پیش‌بینی ما این است فروش‌های فوری خودرو در هفته‌های آینده باعث می‌شود تا قیمت‌های کاذب خودرو در بازار کاهش پیدا کند.

رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودرو اضافه کرد: بازار خرید و فروش همچنان راکد است اما در قالب آگهی در فضای مجازی قیمت‌های کاذبی برای خودروها عنوان می‌شود که مردم باید مراقب این موضوع باشند. دلیلی برای افزایش خودرو آنهم به صورت غیر منطقی وجود ندارد.

گفتنی است، طی دو هفته اخیر قیمت خودرو به طور ناگهانی و عجیب و غریبی افزایش یافت تا جایی که طی این چند روز حدود 25 میلیون به قیمت برخی خودروها اضافه شد، از همین رو، در 18 شهریور امسال صادقی نیارکی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: «قیمت خودرو در این دو هفته کاذب و هیجانی بوده است که یک عده سوداگر در فکر استفاده از این شرایط هستند و قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد. افرادی که در این شرایط وارد بازار خودرو شدند حتماً زیان خواهند کرد.» 

در همین زمینه، سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، در جلسه اخیر کمیته خودرو تصمیم گرفته شد فروش‌های فوق‌العاده با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه افزایش یافته و به صورت منظم انجام شود. 

وی افزود: بر اساس ظرفیت تولید که از برنامه تولید خودروسازان تا آخر سال باقی مانده است، 152 هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم سال به صورت فروش فوق‌العاده توسط شرکتهای ایران خودرو و سایپا عرضه می‌شود. تعداد خودروهای ناقص بالغ بر 100 هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان قرار دارند.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ادامه داد: این قطعات وارداتی هستند و دلایل عدم تامین و ترخیص به موقع آنها تا حدود زیادی مشخص است و گمرک جمهوری اسلامی و همچنین بانک مرکزی و سایر دستگاه مرتبط از شرایط این موضوع به طور کامل آگاهی داشته و مطلع هستند.

به گفته معمارباشی، به مردم عزیز کشورمان اطمینان خاطر می‌دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و حتی تعمدی برای عدم عرضه به بازار وجود ندارد و به شدت این مسئله کنترل می‌شود و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴