کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان: کارکنان خدماتی بیش از پزشکان مبتلا به کرونا می‌شوند

22 شهريور 1399 ساعت 10:55

طبق مطالعه صورت گرفته از چندین بیمارستان در اوج بیماری همه گیر کرونا، پزشکان مراقبت‌های ویژه به احتمال زیاد کمتر از کارکنان خدماتی و سایر نیروهای کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.


به گزارش بلاغ به نقل ازسی‌تی‌جی‌ان، طبق مطالعه صورت گرفته از چندین بیمارستان انگلیسی در اوج بیماری همه گیر کرونا، پزشکان مراقبت‌های ویژه به احتمال زیاد کمتر از کارکنان خدماتی و سایر نیروهای کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. 
این تحقیق همچنین نشان داد که احتمال آلوده شدن افراد از نژاد سیاه پوست، آسیایی و اقلیت تقریباً دو برابر همکاران سفیدپوست است.
این مطالعه چندین پژوهش قبل را که نشان می‌داد نژاد، درآمد و تخصیص تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) باعث ایجاد تفاوت در ابتلا به ویروس مذکور می‌شود، تأیید می‌کند.
به گفته محققان، تفاوت در ابتلای پزشکان مشغول در بخش ویژه و سایر افراد می‌تواند به این دلیل باشد افرادی که در واحدهای درمانی فشرده (ITU) کار می‌کنند برای بالاترین سطح  مراقبتی مانند ماسک و سایر تجهیزات محافظ در اولویت قرار دارند.
الکس ریشتر، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه بیرمنگام می‌گوید:‌ در بیمارستان بخشی از افراد به میزان زیادی در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند. 
در این مطالعه که در ژورنال «Thorax» منتشر شد، محققان بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان University Hospital Birmingham NHS Foundation Trust را آزمایش کردند که چندین بیمارستان را اداره می‌کند و بیش از ۲۰ هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند.
پژوهش‌ها نشان داد، نتیجه آزمایش کرونای دست کم ۲.۵ درصد از افراد مثبت است و ۱۰ نفر از هر ۲۹ کارکنان خدماتی بیمارستان مبتلا به ویروس کرونا هستند. 
این نرخ در مورد پزشکان بالینی و پزشکان عمومی نیز مشابه بود ؛به ترتیب ۳۳ و ۳۰ درصد آنها دچار کرونا شده بودند؛ در حالی که کارکنان شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه کمترین نرخ را داشتند؛ از هر ۶۱ نفر ۱۵ نفر به ویروس مذکور مبتلا شده بودند.
نویسندگان این پژوهش می‌گویند: از مطالعه مشاهده‌ای آنها مشخص نیست که آیا میزان بالاتر عفونت در بین برخی از کارکنان «ناشی از خطر بیشتر قرار گرفتن در معرض ویروس است یا در صورت مواجهه بیشتر با خطر ابتلا به عفونت» و همین موضوع نیاز به تحقیق بیشتر را افزایش می‌دهد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437315

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437315/محققان-کارکنان-خدماتی-بیش-پزشکان-مبتلا-کرونا-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com