تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۳۷۳۰۷
وزیر خارجه اردن با انتقاد از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حل مناقشه اعراب و اسرائیل و امنیت و ثبات در منطقه جز با پایان اشغالگری اسرائیل به دست نمی‌آید و اردن برای احقاق حقوق ملت فلسطین تلاش می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر خارجه اردن به دنبال اعلام توافق بحرین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که صلح عادلانه و جامع و امنیت و ثبات، در گرو پایان اشغالگری بر اساس ایجاد راه حل دو دولتی و تحقق همه حقوق ملت فلسطین است، زیرا باعث و بانی مناقشه اعراب و اسرائیل، اشغالگری است.
«ایمن الصفدی» در بیانیه‌ای، اساس مناقشه اعراب و اسرائیل را مسئله فلسطین خواند و گفت: «شرط صلح عادلانه و فراگیر، پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است که بر اساس راه حل دو دولتی و مطابق با قانون بین الملل، طرح صلح عربی و معادله زمین دربرابر صلح حاصل می‌شود».
الصفدی تاکید کرد: «تأثیر توافق عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل و همه توافقنامه‌های صلح با اسرائیل، به آنچه اسرائیل انجام خواهد داد بستگی دارد؛ اگر اشغالگری باقی بماند و اسرائیل به الحاق اراضی، ساخت و گسترش شهرک‌ها و تجاوزات در مسجد مبارک الاقصی ادامه دهد، مناقشه تشدید شده و عمیق‌تر می‌شود و منطقه از صلح عادلانه‌ای که مورد قبول مردم باشد و یک ضرورت منطقه‌ای و بین المللی است، برخوردار نخواهد شد».
وزیر خارجه اردن تاکید کرد: «هیچ صلح عادلانه و امنیت و ثبات فراگیری وجود نخواهد داشت مگر اینکه همه حقوق مشروع مردم برادر فلسطین به دست آید و مهمترین آنها حق آزادی و حق داشتن یک کشور مستقل و دارای حاکمیت بر تمام قلمرو ملی فلسطین مطابق با راه حل دو دولتی است.»
الصفدی همچنین گفت: «اردن به منظور دستیابی به صلح عادلانه که یک گزینه استراتژیک اردنی، فلسطینی و عربی است و یک صلح جامع و دائمی که مردم آن را بپذیرند و آن را تصویب کنند، به همکاری خود با برادران و دوستان خود ادامه خواهد داد، به گونه‌ای که همه حقوق ملت برادر فلسطین مطابق با قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی به دست آید».
وزیر خارجه اردن در پایان تصریح کرد: «اشغالگری اسرائیل باعث و بانی مناقشه اعراب و اسرائیل است و پایان آن بر اساس راه حل دو دولتی، تنها راه تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی است».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما