کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال خروج سران طالبان از فهرست «تروریستی» آمریکا

22 شهريور 1399 ساعت 9:15

سفیر آمریکا در افغانستان بامداد شنبه از احتمال خروج اسامی برخی از سران گروه طالبان از فهرست «تروریستی» آمریکا خبر داده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازسفیر آمریکا در افغانستان بامداد شنبه (به وقت تهران) گفت آمریکا ممکن است به زودی بعضی از سران گروه طالبان را از فهرست «تروریستی» آمریکا حذف کند.
هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان به‌منظور شرکت در گفتگوهای بین‌الافغانی عصر جمعه راهی قطر شد.
«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، «محمد حنیف اتمر»، سرپرست وزارت امور خارجه، «عبدالسلام رحیمی»، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور افغانستان در امور صلح و سید سعادت منصور نادری، وزیر صلح نیز برای شرکت در نشست افتتاحیه مذاکرات میان افغانان همراه با هیئت به دوحه رفتند. 
نخستین نشست مذاکرات بین الافغانی امروز شنبه در دوحه قطر برگزار خواهد شد.
«عبدالله» پیش از سفر به دوحه، در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت: امیدواریم که آغاز مذاکرات  یک تحول بزرگ تاریخی باشد.
وی افزود: نمی‌خواهم نسبت به این مذاکرات بدبین باشم اما چالش‌ها را هم نباید نادیده گرفت.
پیش از این «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور برای شرکت در نشست افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی به دوحه، پایتخت قطر سفر می‌کند.
ترامپ در یک نشست خبری این سفر را تاریخی خواند و افزود: شمار سربازان آمریکا در افغانستان به چهار هزار تن و در عراق به دو هزار تن کاهش می‌یابد.
همچنین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از اعلام زمان شروع مذاکرات بین دولت و طالبان استقبال کرده  و گفته بود که شروع مذاکرات را یک فرصت تاریخی برای پایان جنگ چهل ساله و خونریزی در افغانستان است. 
براساس توافق آمریکا و طالبان،‌ قرار بود که مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان در ۱۰ مارس و پس از مبادله ۵ هزار زندانی این گروه آغاز شود،‌ اما به دلیل مشکلات فراوان از جمله چالش دولت افغانستان برای آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان این مذاکرات با تاخیر مواجه شد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437305

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437305/احتمال-خروج-سران-طالبان-فهرست-تروریستی-آمریکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com