تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۲۸۶
در حالی که اعتراض‌های ضد نژادپرستی در بسیاری از شهرهای آمریکا همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی است پلیس آمریکا طی سه ماه گذشته و بعد از قتل جورج فلوید، دست کم 59 سیاه پوست دیگر را نیز کشته است!
۰
plusresetminus
پلیس آمریکا پس از قتل جورج فلوید 59 سیاه‌پوست دیگر را کشته است

به گزارش بلاغ، 110 روز از قتل وحشیانه «جورج فلوید» زیر زانوی پلیس نژادپرست آمریکا می‌گذرد. طی این مدت صدها هزار آمریکایی در سراسر این کشور در مخالفت با نژادپرستی به خیابان‌ها ریخته و اعتراض‌ها تا امروز نیز ادامه داشته است. در برخی شهرها وقوع جنگ خیابانی گزارش شده و آمار بازداشتی‌ها تاکنون از 13هزار نفر فراتر رفته است. شمار تظاهرکنندگانی که حین اعتراض کشته شده‌اند نیز، دو ماهی می‌شود که به روز نشده است. آخرین آمار رسمی درباره شمار تظاهرکنندگان کشته شده، 21 نفر است.

اما گزارش‌های تازه نشان می‌دهد، با وجود شدت این اعتراض‌ها که نشان از فوران خشم سیاهان و حتی سفید پوستان این کشور دارد، پلیس نژادپرست آمریکا هنوز دست از قتل سیاهان برنداشته است. مثلا «سی بی‌اس نیوز» در گزارشی در همین زمینه نوشته: «پلیس آمریکا طی سال جاری میلادی به طور متوسط هر هفته یک مرد یا زن سیاه پوست را کشته است».
سی بی‌اس در ادامه گزارش خود اضافه کرده که: «پلیس آمریکا در طول سه ماه گذشته نیز بعد از مرگ جورج فلوید دست کم 59 مرد و زن سیاه پوست را کشته است».

تمدید حالت فوق‌العاده
خبر دیگر از آمریکا اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه حالت فوق‌العاده را در این کشور به دلیل آنچه «خطر دخالت خارجی» در انتخابات خوانده است، تمدید کرد. ترامپ در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را روز پنجشنبه منتشر کرده، گفته: «حالت فوق‌العاده‌ای که از تاریخ 12 سپتامبر 2018 تا 12 سپتامبر 2020(21 شهریور 97 تا 22 شهریور 99) اعلام شد، اکنون برای یک سال دیگر تمدید شده است».

وی با بیان اینکه «هیچ سند و مدرکی دال بر تاثیر هیچ دولت خارجی روی انتخابات یا عملیات شمارش آراء وجود ندارد»، هشدار داد «گسترش اخیر دستگاه‌های دیجیتال و فناوری‌های اینترنت باعث بروز نقطه ضعف‌های چشمگیری شده که بر خطر دخالت خارجی در انتخابات افزوده است». آمریکا بارها روسیه، ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات پیش روی خود که قرار است در 3 نوامبر(13 آبان) برگزار شود، متهم کرده است. اخیرا مایکروسافت نیز همین اتهامات را تکرار کرد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲