تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۷۹
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق میان تل‌آویو و منامه را آغازگر عصر جدیدی از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز توصیف کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به توافق میان تل‌آویو و منامه واکنش نشان داد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: «برای سال‌های متمادی بر روی صلح سرمایه‌گذاری کردیم و حالا صلح روی ما حساب می‌کند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ اقتصادی برای اسرائیل به همراه می‌آورد و این مسئله بسیار مهم است».
او در ادامه ادعاهای خود گفت، توافق رژیم صهیونیستی با بحرین «آغازگر عصر جدیدی از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز» توصیف کرد.
نتانیاهو استقبال خود از این توافق عادی‌سازی روابط را پس از آن بیان داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خبر آن را اعلام کرد.
ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند».
آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفت، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد».
اندکی بعد «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ گفت که بحرین و رژیم صهیونیستی به‌زودی سفارت‌خانه‌های خود را افتتاح خواهند کرد.
اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه در حالی اعلام می‌شود که هنوز از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اسرائیل یک ماه نمی‌گذرد. آن توافق نیز به گفته ترامپ، با وساطت آمریکا حاصل شده بود.
قرار است سه‌شنبه هفته آینده مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» حضور داشته باشند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که ولی‌عهد بحرین نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما