تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۷۱
مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت که توافق رژیم صهیونیستی و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط، شامل افتتاح سفارت نیز است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا گفت که بحرین و رژیم صهیونیستی به‌زودی سفارت‌خانه‌های خود را افتتاح خواهند کرد.
او شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز انگلیس گفت: «توافق اسرائیل و بحرین [بر سر عادی‌سازی روابط] شامل افتتاح سفارتخانه نیز می‌شود».
ترامپ دقایقی پیش در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»
اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه در حالی اعلام می‌شود که هنوز از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اسرائیل یک ماه نمی‌گذرد. آن توافق نیز به گفته ترامپ، با وساطت آمریکا حاصل شده بود.
قرار است سه‌شنبه هفته آینده مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» حضور داشته باشند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که ولی‌عهد بحرین نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰