تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۵۰
در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای با سرنشین P-8 و پهپادهای MQ-9 و RQ-4 که اقدام به تخلف و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی ایران کرده بودند، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی رهگیری شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی ارتش، در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای P-8 و پهپادهای MQ-9 و RQ-4  در حالی که از کیلومترها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلف و ورود غیر مجاز به محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کردند.
پس از کشف و اخطار به آنها توسط سامانه های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی توجهی به اخطارهای صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.
این هواگردهای آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش و فضای ADIZ کشور فاصله گرفتند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴