تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۳۷۲۳۵
تجمع اعتراض آمیز علما ، روحانیون، بسیجیان، مردم و مسؤولین شهرستان بابلسر در اعتراض به هتک حرمت قرآن مجید و پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی در مصلی‌های نمازجمعه این شهرستان برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنمازگزاران جمعه شهرهای بابلسر، هادی‌شهر و بهنمیر اهانت نشریه «شارلی ابدو» به رسول مکرم اسلام، (ص) را اقدامی بی‌شرمانه دانستند که با حمایت لابی آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در فرانسه انجام شد.
معترضان همچنین پرهیز رئیس جمهور فرانسه از محکوم کردن این اقدام موهن با توجیه آزادی بیان را گستاخانه توصیف و محکوم کردند.
نشریه فرانسوی شارلی ابدو ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان "من شارلی هستم" اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص) کرد که با واکنش‌ مسلمانان روبرو شد. این نشریه یازدهم شهریور ماه امسال نیز بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز خود کرد.
امام جمعه هادی‌شهر در خطبه نماز جمعه این هفته هادی‌شهر با اشاره به اینکه امروزه دشمن برای تضعیف باورهای دینی تمام توان خود را به کار گرفته است، تاکید کرد: دشمن با تشکیک در رسالت پیامبر اکرم(ص) سعی در تضعیف ایمان و باورهای مسلمانان دارد تا هدف نهایی خود که فراموشی و بی توجهی مسلمانان نسبت به مساله معاد است را محقق کند که ظلم به دیگران و تمامی جنایات برگرفته از فراموشی این باور مهم دینی است.
وی کشتن پیامبر(ص) و تخریب شخصیت وی را دو راه دشمنان اسلام برای تضعیف و جدایی مسلمانان از مساله نبوت در طول تاریخ دانست و بیان کرد: ترور شخصیتی پیامبر در طول تاریخ یکی از شیوه‌های دشمن برای جدایی مردم از پیامبر بود که با توهین، تحقیر، استهزاء و تهمت به پیامبر سعی در تحقق این امر داشتند اما غافل از اینکه خدای متعال از پیامبر(ص) محافظت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام آزادی با اشاره به اینکه امروز کشور فرانسه که خود را مهد آزادی می‌داند در راستای تخریب شخصیتی پیامبر(ص) قدم برداشته است، عنوان کرد: گرایش مردم اروپا به دین مبین اسلام علت اصلی تخریب شخصیتی پیامبر(ص) در کشوری است که خود را مهد آزادی می‌داند که با ساختن فیلم و کاریکاتور سعی در تخریب این چهره مقدس دارد.
وی ادامه داد: موسسه شارلی ابدو که سال گذشته کاریکاتور پیامبر(ص) را پخش کرده بود امسال هم با گستاخی تمام این کاریکاتور را بازپخش کرده است و به ساحت نورانی پیامبر توهین کرده است.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه تحریک مسلمانان احساسی برای به آتش کشیدن اموال عمومی فرانسه، تخریب جبهه مقاومت، برانگیخته شدن احساسات مسلمانان از مهم ترین اهداف این ترور شخصیتی است، افزود: باید به جهانیان بفهمانیم که گمان نکنند مشکلات اقتصادی و بیماری ما را مجبور کرده است که از عقاید خود دست کشیده‌ایم. آنها باید بدانند که حاضریم در راه مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن جان، مال و تمام هستی خود را فدا کنیم.
 
 
 
حجت‌‌الاسلام شریف‌تبار امام جمعه بهنمیر نیز دلیل  اهانت به قرآن و پیامبر اسلام  را نشانه عناد و کینه‌ورزی غرب با دنیای اسلام دانست و عنوان کرد: گسترش و نفوذ فرهنگ اسلام در غرب و از طرفی انحراف افکار عمومی در عادی‌سازی رابطه با صهیونیست‌ها است.
 وی افزود: مسلمانان باید آگاه باشند با وحدت در برابر اهانت برسول‌الله به پا خیزند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲