کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیون ایثار شهدا هستیم/ حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود

21 شهريور 1399 ساعت 22:55

امام جمعه پارس آباد گفت: آرامش و آسایش کشور را مدیون ایثار شهدا و خانواده‌های آنان هستیم چرا که آنان برای دفاع از اسلام و انقلاب، راه و رسم امام حسین(ع) را در برابر یزید زمان در پیش گرفتند.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد اظهار کرد: شهدا جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و ثواب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بیان رشادت‌ها و جان فشانی‌های آنان، کمتر از شهادت نیست و کشور هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده‌های آنان است.
وی افزود: شهدا تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) بودند و برای دفاع از اسلام و انقلاب، راه و رسم امام حسین(ع) را در برابر یزید زمان در پیش گرفتند.
امام جمعه پارس آباد، سند ۲۰۳۰ را نفوذ فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد: اجرای این سند که به موجب آن، باید سالانه اطلاعات آموزشی کشورمان را در اختیار کشورهای بیگانه قرار دهیم، زمینه نفوذ دشمنان به کشور را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ یعنی تسلط کامل فرهنگ غربی به جامعه اسلامی ایران؛ و هدف آن، حذف بسیاری از ارزش‌های اسلامی و پذیرش سلطه غربی‌ها بر نظامی اسلامی است که مسؤولان نباید نسبت به این موارد بی‌اعتنا و بی‌توجه باشند.
باقری، توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام را نمونه جاهلیت مدرن دانست و بیان داشت: این توهین نه تنها موجب کاهش پیشروی اسلام در فرانسه و سایر نقاط جهان نمی‌شود، بلکه عاملی برای تقویت توجه به متن قرآن کریم و تعالیم الهی خواهد شد.
وی اظهار داشت: تقوا ملاک برتری انسان‌ها نزد خداوند است و کسی که تقوا ندارد، خدا را در زندگی فراموش کرده و مرتکب گناه خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی وی تصریح کرد: نماز جمعه، یکی از فریضه‌های عبادی- سیاسی که از موهبت‌های ویژة حق تعالی به امت اسلامی است و قبل از هر چیز یک عبادت، بزرگ و مستحبی است و اثر عمومی عبادت را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد، در بر دارد.
وی اضافه کرد: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین، افزایش نشاط معنوی بین مردم و جلب همکاری برای حل مشکلات از برکات اقامه نماز جمعه است.
حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود
باقری به اهمیت ارزش کار در اسلام پرداخت و بیان کرد: مسلمانی که کار نمی‌کند، از خیر دنیا و آخرت محروم و بی‌نصیب می‌ماند پس کار برای موفقیت و کامیابی در دنیا و آخرت، یک امر لازم و ضروری است.
امام جمعه پارس آباد با انتقاد از پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران در شهرستان پارس آباد گفت: کارگرانی هستند که ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند و این در شأن یک جامعه اسلامی نیست و باید پیمانکاران نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدام کنند.
وی به احترام گذاشتن به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: پدر و مادر، سمبل نیکی و احسان به فرزند هستند و بهترین راه برای ابراز محبت به آنان، نرم‌خویی و خوش زبانی است زیرا سزاوارترین انسان‌ها برای احترام و قدردانی هستند.
گفتنی است؛ مردم شهرستان پارس آباد پیش از اقامه نماز جمعه، با راهپیمایی در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای ضد استکباری پرداخته و اهانت به قرآن و پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.







بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437231

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437231/مدیون-ایثار-شهدا-هستیم-حقوق-کارگران-باید-موقع-پرداخت-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com