تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۲۳۱
امام جمعه پارس آباد گفت: آرامش و آسایش کشور را مدیون ایثار شهدا و خانواده‌های آنان هستیم چرا که آنان برای دفاع از اسلام و انقلاب، راه و رسم امام حسین(ع) را در برابر یزید زمان در پیش گرفتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد اظهار کرد: شهدا جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و ثواب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بیان رشادت‌ها و جان فشانی‌های آنان، کمتر از شهادت نیست و کشور هرچه دارد مرهون شهدا و خانواده‌های آنان است.
وی افزود: شهدا تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) بودند و برای دفاع از اسلام و انقلاب، راه و رسم امام حسین(ع) را در برابر یزید زمان در پیش گرفتند.
امام جمعه پارس آباد، سند ۲۰۳۰ را نفوذ فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد: اجرای این سند که به موجب آن، باید سالانه اطلاعات آموزشی کشورمان را در اختیار کشورهای بیگانه قرار دهیم، زمینه نفوذ دشمنان به کشور را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ یعنی تسلط کامل فرهنگ غربی به جامعه اسلامی ایران؛ و هدف آن، حذف بسیاری از ارزش‌های اسلامی و پذیرش سلطه غربی‌ها بر نظامی اسلامی است که مسؤولان نباید نسبت به این موارد بی‌اعتنا و بی‌توجه باشند.
باقری، توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام را نمونه جاهلیت مدرن دانست و بیان داشت: این توهین نه تنها موجب کاهش پیشروی اسلام در فرانسه و سایر نقاط جهان نمی‌شود، بلکه عاملی برای تقویت توجه به متن قرآن کریم و تعالیم الهی خواهد شد.
وی اظهار داشت: تقوا ملاک برتری انسان‌ها نزد خداوند است و کسی که تقوا ندارد، خدا را در زندگی فراموش کرده و مرتکب گناه خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی وی تصریح کرد: نماز جمعه، یکی از فریضه‌های عبادی- سیاسی که از موهبت‌های ویژة حق تعالی به امت اسلامی است و قبل از هر چیز یک عبادت، بزرگ و مستحبی است و اثر عمومی عبادت را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد، در بر دارد.
وی اضافه کرد: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین، افزایش نشاط معنوی بین مردم و جلب همکاری برای حل مشکلات از برکات اقامه نماز جمعه است.
حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود
باقری به اهمیت ارزش کار در اسلام پرداخت و بیان کرد: مسلمانی که کار نمی‌کند، از خیر دنیا و آخرت محروم و بی‌نصیب می‌ماند پس کار برای موفقیت و کامیابی در دنیا و آخرت، یک امر لازم و ضروری است.
امام جمعه پارس آباد با انتقاد از پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران در شهرستان پارس آباد گفت: کارگرانی هستند که ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند و این در شأن یک جامعه اسلامی نیست و باید پیمانکاران نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدام کنند.
وی به احترام گذاشتن به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: پدر و مادر، سمبل نیکی و احسان به فرزند هستند و بهترین راه برای ابراز محبت به آنان، نرم‌خویی و خوش زبانی است زیرا سزاوارترین انسان‌ها برای احترام و قدردانی هستند.
گفتنی است؛ مردم شهرستان پارس آباد پیش از اقامه نماز جمعه، با راهپیمایی در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای ضد استکباری پرداخته و اهانت به قرآن و پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.







بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲