کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جامعه اسلامی وحدت میان امت مسلمان را حفظ کند

21 شهريور 1399 ساعت 22:35

امام جمعه موقت لواسانات با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) گفت: وظیفه ما این است تا وحدت داشته باشیم و دچار اختلاف نشویم.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، امام جمعه موقت لواسانات ظهر امروز در ایراد خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته لواسانات اظهار کرد: جای سوال است که چطور اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در زمان و کشوری اتفاق می‌افتد که خود را مهد دفاع از حقوق بشر می‌داند!
وی خاطرنشان کرد: در اسلام توهین به هیچ‌یک از انبیاء و ادیان جایز نیست و عملی مردود و محکوم شده است؛ اما آنان این اهانت را همون چند سال قبل با نشر داده و موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شدند.
خطیب نماز جمعه لواسانات گفت: وظیفه اصلی تمام انبیا این بود تا بندگان را هدایت کنند و برای این‌ کار مشتاق و دلسوز بودند؛ می‌خواستند مردم برده و نوکر سلطه‌گران نباشند و زیر بار ظلم نروند، به همین دلیل هم همواره دشمنانشان از کسانی بودند که منافع‌شان با این دعوت به خطر می‌افتاد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی نیز اظهار داشت: سنگر نماز جمعه، سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی است و ائمه جمعه و نمازگران وظیفه دارند تا زمانی که جامعه از این آرمان‌ها فاصله گرفت، فریاد اعتراض سر دهند.
آقاجانپور یادآور شد: طبیعتاً دشمن مخالف این کار است و تنها با افراد اهل مدارا و سازش که در برابر ناهنجاری‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی سکوت می‌کنند، کاری ندارد.
امام جمعه موقت لواسانات با اشاره به قیام خونین ۱۷ شهریور نیز بیان داشت: حادثه تلخ به این خاطر رخ داد که مردم نظام وابسته به استکبار و حکومت طاغوتی نمی‌خواستند و خواستار جمهوری اسلامی و استقلال بودند؛ حال نباید فراموش کنیم که چه جوانانی به پای استقرار این نظام مقدس خون دادند.
وی تاکید کرد: دشمنی جمهوری اسلامی ایران با استکبار یک دشمنی ریشه‌ای است و ماهیت‌های این دو نظام در تضاد و تعارض است و کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با مذاکره مشکلات را حل کنند، به اسلام و امت و کشور خیانت کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر اهتمام لازم را داشته باشید و مقابل افراد خاطی که می‌گویند به کسی ربطی ندارد بایستید؛ چراکه گناه نیز به آلودگی تشبیه شده و مانند ویروس منحوس کرونا است که اگر کسی ماسک نزند، به دیگران هم آسیب می‌زند.
لواسانات به مرکز شهر لواسان از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437227

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437227/جامعه-اسلامی-وحدت-میان-امت-مسلمان-حفظ-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com