کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: پوتین دوشنبه با لوکاشنکو دیدار خواهد داشت

21 شهريور 1399 ساعت 21:45

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با همتای بلاروسی خود دیدار خواهد کرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازدولت روسیه روز جمعه اعلام کرد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس روز دوشنبه برای دیدار با همتای روس خود وارد این کشور خواهد شد.
به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت لوکاشنکو روز دوشنبه «دیداری کاری» با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواهد داشت.
وی افزود احتمالاً پس از این دیدار که اولین حضور لوکاشنکو در مسکو پس از انتخابات بلاروس است، نشست خبری برگزار نخواهد شد.
لوکاشنکو روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه‌ای روسی گفته بود: «بهتر است شما هشیار بمانید، برخی رویدادهای سیاسی ممکن است در کشور شما اتفاق بیفتد و ممکن است که هیچ دلیلی برای آن وجود نداشته باشد. شما می‌دانید که ما و سران روسیه به چه نتیجه‌گیری رسیدیم؟ اگر هم اکنون بلاروس سقوط کند روسیه بعدی خواهد بود».
لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ تاکنون رئیس‌جمهور بلاروس بوده است. اخیراً نیز وی در نهم اوت (۱۹ مردادماه) در انتخاباتی جنجالی با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید.
این در حالی است که بعد از اعلام پیروزی لوکاشنکو، اعتراضات گسترده‌ای در شهر‌های مختلف بلاروس برپا شد. اعتراضاتی که طبق شواهد به خشونت کشیده شده و به گفته مقامات محلی سه کشته بر جا گذاشت.
«اسوتلانا تیخانوسکایا»، مخالف و رقیب اصلی لوکاشنکو، این انتخابات را متقلبانه خوانده و خواستار بازشماری آرا شده‌ است.
تیخانوسکایا بعد از شکست در انتخابات به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437217

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437217/روسیه-پوتین-دوشنبه-لوکاشنکو-دیدار-خواهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com