کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند

21 شهريور 1399 ساعت 21:25

وزیر راه و شهرسازی درباره خانه‌های خالی اعلام کرد: 1.5 میلیون مالک که بیش از یک‌ واحد دارند، شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می کنند هم به پیامکها پاسخ می‌دهند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اعلام کرد: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در اقتصاد کشور ارج می‌نهیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگا بین المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور گفت: مطمئن هستیم که همه برگزارکنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندکان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
وی ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد جهانی متاثر از شیوع کرونا در مسیر رشد منفی است، بحمدالله در کشور ما  اقتصاد در حرکت هست.
اسلامی افزود: برگزاری این نمایشگاه در سالی که برای رونق اقتصادی نیاز مبرم به توسعه فعالیت در حوزه ساختمان و مسکن داریم که مورد تایید موکد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است،  امیدواریم برگزاری نمایشگاه یک عامل تحرک بخش برای فرآیند ساخت و ساز و  تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی باشد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: محصولات و دستاوردهای تکنولوژی و صنعتی ما در حوزه ساختمان و تاسیسات محدود به بازارهای داخلی نیست و ما بازارهای صادراتی وسیعی در اختیار داریم که با رشد تولید و رعایت الزامات و استانداردهای ملی و بین المللی می توانیم سهم بازار را گسترش دهیم و با رعایت اخلاق حرفه ای در بحث کیفیت این بازارها را پایدار نگه داریم و از این طریق اشتغال و تولید در این عرصه رونق پیدا کند.
اسلامی با تاکید بر نقش تعاون در اقتصاد ابراز داشت: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در اقتصادی کشور هست ارج می نهیم و برای اینکه تعاون توسعه پیدا کند تفاهم نامه ای هم با اتاق تعاون منعقد کردیم و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم گام های موثری برداریم.
وی اذعان داشت: چند انتظار مهمی که در سالجاری در بخش ساختمان و مسکن داریم و به طور مشترک با وزارت صمت دنبال می کنیم این است به طور روزافزون بتوانیم در جهت ارتقای کیفی محصولات و پایدارسازی تولید اقدام کنیم و پشتیبانی وزارت صمت و راه وشهرسازی در دولت، موجب شود قیمت نهاده های این حوزه به صورت کنترل شده باشد و مزیت های ساخت و ساز و جریان تولید مسکن برای جامعه هدف را بتواند تسهیل کند و با یک نظام کنترل شده بتوانیم جریان تولید را به صرف وصلاح سازنده و ملت رعایت کنیم.
وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی های روز در جهت عایق سازی، بهینه سازی و کنترل پرت انرژی و پرت مصالح نکته حائز اهمیت دوم است که با الزامات فنی و مقررات ملی که در وزارت راه منتشر شده بخصوص کنترل برای آسیب پذیری از زلزله و تلفات انرژی بتوانیم کنترل مصرف انرژی و مقاوم سازی ساختمان ها را با تکنولوژی روز بتوانیم انجام دهیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: صنعتی سازی به معنای واقعی کلمه نکته سوم است، اینکه بتوانیم با حداقل مزاحمت برای کسانی که در همسایگی ساخت و ساز قرار دارند اقلام و اجزا ساختمان را در کارخانه های تولید کنیم و در سر ساختمان اقدام به نصب کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ، محمد اسلامی درباره ارسال پیامک خانه های خالی اظهار کرد: در بحث مالکینی که بیش از یک‌ واحد دارند، حدود ۱.۵ میلیون نفر شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و اکنون در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می کنند هم به پیامکها پاسخ می‌دهند.
وی افزود: معتقدم در طول تاریخ کشور یک فرصت طلایی بوده که توانستیم از آن استفاده کنیم و به محض اینکه راستی آزمایی‌ها به سرانجام برسد، سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت‌گذاری در بازار مسکن‌گفت: بازار مسکن متاثر از بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن‌نیست امیدواریم در فرایند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد مردم‌خویشتنداری داشته باشند تا بازارهای پرالتهاب آرام شود و از شرایط نرمالی برخوردار شویم.
وی گفت: سقوط دلار در برابر طلا و سقوط ارزش پول ملی خیلی از کشورها و رشد اقتصاد منفی چیزی است که گریبانگیر جهانی شده و در کشور ما مسائل متفاوتی بر آن عارض شده است.
اسلامی تصریح کرد: ما در این راستا به بحث اجاره بها ورود کردیم و اولین بار بود که دولت در زمینه اجاره ها مداخله و افزایش قیمتها را کنترل کرد که اقدامی موثر و نتیجه بخش بود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر مردم‌شکایتی در این زمینه دارند طی تعامل با شورای حل اختلاف  مساله مستاجران دیده شده است.
وی با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانکهایی که در این امر پیشتاز بودند قدردانی و ابرازامیدواری کرد سایر بانکها نیز در این خصوص همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا مردمی که واجد شرایط هستند بتوانند وام خود را دریافت کنند.
اسلامی در عین حال با تاکید بر صنعتی سازی ساخت و سازها در کشور گفت: توجه به صنعتی سازی موجب رونق تولید مسکن و ساخت و ساز و سریع سازی مسکن و متناسب سازی قیمتها می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور بازارهای صادراتی فراوانی دارد گفت محصولات داخلی ما قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و ما باید با تکیه بر استانداردهای جهانی به سمت تکنولوژی های روز برویم و بهینه سازی و کیفی سازی را در دستور کار قرار بدهیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 437212

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437212/1-5-میلیون-نفر-کشور-بیش-یک-خانه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com