تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۳۷۲۱۱
مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست اعلام کرد: از پروژه‌های صنایع روستایی حمایت می‌شود و تسهیلات قرض‌الحسنه تا یک میلیارد تومان و همچنین زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح پایلوت در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
۰
plusresetminus
حمایت از افزایش اشتغال در روستاها کلید خورد
به گزارش بلاغ، پژمان اکرامیان مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست از حمایت پروژه‌های مؤثر در روستا خبر داد و گفت: از پروژه و فناوری‌هایی که بتوان از آن در صنایع روستایی استفاده کرد استقبال نموده و از آن حمایت می‌کنیم.

اکرامیان گفت: هر کسی هر گونه طرحی را که بتوان از آن در مقیاس روستا استفاده کرد و به نوعی تولیدات روستایی را با صنعت مرتبط کرد حمایت می‌کنیم.

وی اسم این پروژه‌ها را صنایع روستا دوست مطرح کرد و گفت: لزوما این طور نیست که این طرح‌ها و پروژه‌ها تنها توسط روستائیان انجام شود بلکه هر کسی از هر نقطه کشور چنین طرح‌هایی را اجرایی کند که در خدمت تولیدات روستا باشد، در قالب این پروژه‌ها قرار می‌گیرد و تحت حمایت دولت می‌رود.

مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست به یک نمونه از این پروژه‌های صنایع‌ روستادوست که توسط یک نفر مبتکر و نوآور انجام شده بود و در محل نشست قرار داده بودند اشاره کرد و گفت: دستگاه پشم‌ریسی یک نمونه از این فناوری‌ها است که می‌تواند برای یک فرد روستایی 1.5 تا 2 میلیون تومان درآمد ایجاد کند.

مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست ویژگی‌های صنایع روستادوست را نوآورانه، ساده بودن و قابلیت اجرا در مقیاس روستا و به صرفه بودن آن اشاره کرد و گفت: چنین طرح‌هایی توسط هیأت داوران بررسی و از آنها حمایت خواهد شد.

اکرامیان نوع حمایت‌ها را چنین عنوان کرد و گفت: طرح‌های افراد مبتکر و نوآور خریداری می‌شود. دوم این که 15 هزار هکتار زمین در کل کشور برای اجرای طرح پایلوت آنها در اختیارشان گذاشته می‌شود و سوم این که تسهیلات قرض الحسنه 4 درصدی به آنها داده می‌شود.

وی درپاسخ به سؤالی که سقف تسهیلات به این افراد چه میزان است گفت: بسته به نوع طرح‌ها تا یک میلیارد تومان هم تسهیلات به آنها داده می‌شود.

اکرامیان گفت:‌ افراد مبتکر و نوآور در حوزه پروژه‌های صنایع روستادوست می‌توانند طرح‌های خود را در سامانه emdad.ir تا 25 مهرماه ثبت نام کنند و پس از آن 99 طرح توسط هیأت داوران انتخاب خواهد شد. این طرح‌ها در نمایشگاهی هم که از 28 مهر تا 2 آبان برگزار می‌شود در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست هدف از حمایت از صنایع روستادوست را افزایش اشتغال در جوامع روستایی و ارتقاء عملکرد و بهره‌وری و کارآیی آنها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در سال 80 با توزیع بسته‌های 200 هزارتایی کرم ابریشم افزایش تولید این محصول 2 میلیارد دلار از تولیدات منسوجات ابریشمی ارز وارد کشور شد که در همان زمان درآمد نفتی کشور 40 میلیارد دلار بود.

وی عنوان کرد: کشور ما بزرگ‌ترین توتستان‌های خاورمیانه را دارد و نه تنها ظرفیت‌های بزرگی در تولید و پرورش کرم ابریشم هست و می‌توان با حمایت از صنایع روستادوست،‌ ارزش افزوده آنها را چند برابر کرد.

مجری پروژه‌های ملی صنایع روستا دوست در عین حال افزود: سرمایه گذاری روی این صنایع به نسبت 80 درصد دلوت و 20 درصد افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴