تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۲۰۴
آزمون اختصاصی ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی هم‌زمان با سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: عرصه علم و فرهنگ یکی از عرصه‌های بااهمیت است که آستان قدس رضوی از دیرباز در این عرصه فعالیت و مأموریت ذاتی داشته است.
وی ابراز کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص با تراز موردنیاز آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌ها، از ابتدا موردتوجه جدی مسئولان آستان قدس رضوی بوده و در این دوره نیز تولیت معزز آستان قدس رضوی به تقویت  مراکز آموزش عالی علمی و پژوهشی و توجه به سرمایه‌های انسانی به‌طورجدی اهتمام ویژه‌ای دارند.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری این آزمون نمونه‌ای برای تحقق این معناست و امیدواریم با توجه به استقبالی که از این آزمون شده نتایج موردنظر حاصل و موجب تقویت نیروهای متخصص، خبره و متعهد برای آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌های میهن اسلامی شود. 
خاکسار قهرودی اظهار کرد: آستان قدس رضوی، به‌طورجدی به موضوع برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت و رسیدن به نتیجه مطلوب توجه ویژه دارد و این مهم نیز همواره موردتوجه و اهتمام تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان مختلف سازمان فرهنگی و علمی این مجموعه و دانشگاه علوم اسلامی رضوی بوده است.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی تنها دانشگاه برگزارکننده کنکور اختصاصی
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بابیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی تنها دانشگاهی است که در سطح کشور کنکور اختصاصی برگزار می‌کند، گفت: امروز هم‌زمان با 20 نقطه کشور، کنکور ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسن وحدتی شبیری خاطرنشان کرد: در این کنکور مجموعاً 3 هزار و 80 نفر شرکت کردند که داوطلبین دکترا 147 نفر، داوطلبین کارشناسی ارشد 444 نفر، داوطلبین دیپلم  هزار و 800 نفر، طلاب حوزه علمیه 591 و خواهران 140 نفر که 80 نفر ارشد و 60 نفر دکترا بودند.
وی تصریح کرد: ما هنوز ورودی برای دوره کارشناسی خواهران نداریم اما امکان توسعه بخش خواهران دانشگاه رضوی در سطح کارشناسی نیز وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: در این آزمون در دوره کارشناسی رشته‌های علوم قرآنی، حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، ادبیات عرب، حقوق، فقه و مبانی حقوق و اقتصاد و در دوره کارشناسی ارشد نیز رشته‌های علوم قرآنی، فلسفه، زبان و ادبیات عرب،  زبان و ادبیات فارسی، حقوق و سایر رشته‌ها شرکت کردند.
وحدتی شبیری عنوان کرد: کسانی که وارد دانشگاه علوم اسلامی رضوی می‌شوند بدون استثنا دروس حوزوی را طی خواهند کرد و در یکی از رشته‌های علوم انسانی به تحصیل مشغول می‌شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴