کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس:

وضعیت وزارت صمت همچنان بی‌ثبات است/هیچ نظارتی بر برداشت شن و ماسه خطیرکوه نیست

21 شهريور 1399 ساعت 9:16

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بشدت ناراحتیم که در سال جهش تولید که یکی از پایه‌های آن وزارت صمت است، متاسفانه در ابتدای کار با تصمیم ناصحیح و سلیقه‌ای وزیری کنار می‌رود و تا به امروز وضعیت آن بی‌ثبات است.


به گزارش بلاغ، کیوان مرادیان در جمع فرمانده‌هان پایگاه‌های مقاومت و نخبگان بسیجی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه در شرایطی هستیم که امروز بعد از چهار دهه همه اذعان دارند که انقلابی‌ترین مجلس شکل گرفته، در رابطه با سخن برخی که می‌گویند ارزش‌ها کمرنگ شده است، با اشاره به سخن رهبری گفت: هم به لحاظ کیفی و هم کمی، رویش‌ها به مراتب بیشتر از ریزش‌ها بوده است.
 
وی با اشاره به هلال شیعی و با بیان اینکه دشمنان به ما اتهام می‌زنند که می‌خواهیم امپراتوری گذشته را زنده کنیم، خاطرنشان کرد: ما طلایه‌دار یک نظام حکومتی در جهان هستیم و این اتهام‌زنی آنها بیانگر آن است که ما در حال پیشرفت هستیم و آنها بخاطر نگرانی به ما اتهام می‌زنند و هر بار به شیوه‌ای همچون نفوذ، ایجاد داعش، اختلاف‌افکنی و مسائل اقتصادی متوسل می‌شوند.
 
نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به منویات رهبری در رابطه با اینکه اولویت این مجلس در حوزه اقتصاد و فرهنگ باشد، افزود: بخش زیادی از فرهنگ در دست ما نبوده است و ما در حوزه فرهنگی آسیب جدی دیده‌ایم و خیلی از تهاجمات فرهنگی ما در دل صدا‌و‌سیما از همین عوامل و بدنه آن بوده‌ است و باید پاکسازی شود و از چهره‌های انقلابی با برنامه و هوشمندی استفاده شود.

این مسئول در رابطه با وضعیت اقتصاد و با اشاره به سخن رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه من همین را بلد هستم، گفت: این نتیجه اقتصاد برانداز است و اگر بلد نبودی نباید می‌آمدی و حالا که آمدی باید یاد بگیری، هرچند یک سال زمانی نیست که بتواند آموزش ببیند.
 
مرادیان با بیان اینکه شاید برخی از افراد ضوابط را رعایت نکنند اما نباید توهین کرد، افزود: هرچند از روی دغدغه اما مواضع برخی افراد در مجلس اهانت است و نباید توهین کرد ولی باید در برابر عدم رعایت ضوابط ایستاد.
 
وی یکی از مقاومت‌های مجلس را در عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت برشمرد و در رابطه با دلیل این تصمیم گفت: بخش زیادی از اقدامات انجام شده در حوزه بازرگانی غیرشفاف است و همچنین، تولیدکننده ما معطل مواد اولیه است و از سوی دیگر، بسیاری از موادی که تولید داخل است، وارد می‌شوند. 
 
نماینده مردم در خانه ملت با این پرسش که انبارهای مواد احتکاری در دست چه کسانی بوده است و از چه زمانی برنامه‌ریزی شد تا آنها اقلام گران‌شده را وارد کنند، خطاب به رئیس جمهور گفت: بشدت ناراحتیم که در سال جهش تولید که یکی از پایه‌های آن وزارت صمت است، متاسفانه در ابتدای کار با تصمیم ناصحیح و سلیقه‌ای وزیری کنار می‌رود و تا به امروز وضعیت آن بی‌ثبات است.
 
وی یکی از مشکلات کشور را این دانست که برخی از تصمیم‌گیران ما در فضای دیگری هستند و افزود: مسئولان در تمام مواضع خود حتی مواضع اقتصادی باید با مردم شفاف باشند و اگر کسی شفاف نباشد، آمادگی اینکه بر منابع مردم مدیریت کند را ندارد.
 
مرادیان با بیان اینکه بهترین برنامه را دست فرد ناکارآمد و ناشایست دهیم، کاری نمی‌تواند انجام دهد، افزود: این بدان معناست که نخستین گام در مدیریت کلان و شهرستان نیروی انسانی خوب است و کمک کنیم مدیران با اولویت بومی و کارامد بودن را به نتیجه برسیم.
 
وی در پایان با اشاره به 80 چشمه و آبشار و هفتاد غار در منطقه سوادکوه، به ظرفیت منطقه برای تبدیل حتی یک غار به مرکز گردشگری اشاره کرد و با بیان اینکه قابلیت‌ها آنقدر بالا است که می‌توان با هر شرایط فرهنگی آنجا را مدیریت کرد، خاطرنشان کرد: اما برداشت بی‌رویه شن و ماسه حتی در حریم هم وجود دارد و این معادن شن و ماسه چه سهمی برای سوادکوه داشته و چقدر اشتغال‌ ایجاد کرده و از طرفی، فشار که با آنها کاری نداشته باشید، معادنی که موجودی ما را به خطر می‌اندازند و هیچ نظارتی بر برداشت شن و ماسه خطیرکوه نیست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 437040

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437040/وضعیت-وزارت-صمت-همچنان-بی-ثبات-هیچ-نظارتی-برداشت-شن-ماسه-خطیرکوه-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com