کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

امضای موافقت‌نامه جاده‌ای حمل کالا بدون روادید با کشورهای حاشیه دریای خزر

21 شهريور 1399 ساعت 9:51

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مجلس شورای اسلامی گفت: با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین، سوئیس موافقت‌نامه جاده‌ای حمل کالا بدون روادید امضا شد تا تولیدکنندگان ما بدون دغدغه کالای خود را در آن سوی مرزها به فروش برسانند.


به گزارش بلاغ کمال علیپور در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و نخبگان بسیجی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه ما در مدیریت باید شناخت، ساماندهی، برنامه‌ریزی و سپس اجرا داشته باشیم، افزود: دیدگاه ما این است که این مجلس باید شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کارآمدسازی و هوشمندسازی کند و سپس باید برای این امور برنامه‌ریزی جدی و ساماندهی انجام شود.
 
وی در رابطه با اقدام مجلس در این 106 روز، به امضا 200 نفر از نمایندگان مبنی بر آمدن قانون شفافیت آرا به صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: در شفافیت آرا دیگر کسی حق ندارند، وزیری را استیضاح کند و سپس با دلالی و لابی امضایش را پس بگیرد، همچنین با شفافیت آرا دلال‌بازی و رانت‌خواری‌های چندهزار میلیاردی دیگر تمام است و کسی که امضا می‌کند باید جرات امضا کردن داشته باشد وگرنه باید در مقابل مردم و خدا پاسخگو باشد.
 
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از افراد که مالک چندهزار واحد خانه در کشور هستند و از دیگر سوی، بسیاری از افراد پیر و جوان حتی یک خانه هم ندارند، به تصویب قانون مالیات بر خانه خالی به عنوان اقدام دیگر مجلس در طی این 106 روز اشاره کرد و گفت: اگر فردی تا سه سال آینده این خانه‌های خالی را نفروشد باید به همان مبلغ مالیات پرداخت کند.
 
این مسئول از دیگر اقدامات مجلس در طی این مدت به منع واردات برنج توسط دولت مگر در موارد خاص و با تأیید مجلس اشاره کرد و از قانونی فوریتی جهش تولید خبر داد و گفت: صندوقی در وزارت راه و شهرسازی که همه مالیات مربوط به مسکن و واحدهای تجاری، سود سپرده بانکی و بودجه مسکن به آن واریز می‌شود، ایجاد شده تا وزیر بخاطر عدم پول نگوید خانه نمی‌سازم و دولت را موظف کردیم در سال، 400 هزار واحد خودش بسازد و همچنین 800 هزار واحد نیز از همین صندوق به تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و خصوصی‌سازها پرداخت شود تا خانه‌ها با قیمت ارزان ساخته شود.
 
علیپور یکی از اهداف انقلاب اسلامی را کم کردن فاصله‌ها برشمرد و با اشاره به سفرش به زاهدان و مشکلات مردم منطقه، گفت: قرار بر این نبود که انقلاب اینگونه باشد و ما به سفرهای منطقه‌ای و سطح کشور می‌رویم تا از مشکلات مردم آگاهی یابیم و در این ایام نیز من از 42 روستای منطقه بازدید کرده‌ام.
 
وی با اشاره به امضا دو موافقت‌نامه با چند کشور، گفت: با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین، سوئیس موافقت‌نامه جاده‌ای حمل کالا بدون روادید امضا شد تا تولیدکنندگان ما بدون دغدغه کالای خود را در آن سوی مرزها به فروش برسانند.
 
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت پل شهر پل‌سفید و شهید مدنی قائمشهر را به جهش تولید آوردیم، افزود: 180 میلیارد پول گذاشته شد و در حال حاضر، ساخت پل شهید مدنی آغاز شد و بزودی پل شهر پل‌سفید را هم شروع می‌کنیم.
 
این مسئول با بیان اینکه ما موافق ساخت کک‌سازی در شهرستان سوادکوه نیستم، به ایجاد شرایط دیگر و احداث دو کارخانه دیگر برای اشتغال در شهرستان اشاره کرد و در رابطه با صنایع پتروشیمی گفت: مجوز ساخت کارخانه پتروشیمی برای استان مازندران گرفته شده است.
 
علیپور در پایان با بیان اینکه خود و یکی دیگر از نمایندگان مردم مازندران، عضو کمیسیون 15 نفره جهش تولید هستند، به توجه اشتغال خرد و کلان در شهرستان اشاره کرد و گفت: از بسیج سازندگی سوادکوه با کمک سپاه شهرستان یک ساختمان گرفتیم و در آتیه کارهای بزرگی در کشاورزی و دامداری و تولیدات ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 437039

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437039/امضای-موافقت-نامه-جاده-ای-حمل-کالا-بدون-روادید-کشورهای-حاشیه-دریای-خزر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com