کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار رزاقیان در مراسم رونمایی از کتاب "من می‌آیم":

شهید سردار نبوی روحیه و انگیزه به خط پدافندی وارد کرد/شهید نبوی ستاره‌ای ماندگار در لشکر 25 کربلا

20 شهريور 1399 ساعت 16:19

سردار رزاقیان همرزم شهید نبوی با اشاره به رونمایی از کتاب "من می‌آیم" درباره زندگی نامه شهید سید منصور نبوی، گفت: راهی که این شهید در دوران جنگ طی کرد و به جمع فرماندهان پیوست بسیار اهمیت دارد و برای ما یک درس است.


به گزارش بلاغ، آئین رونمایی از کتاب سردار شهید سید منصور نبوی با عنوان "من می‌آیم" با حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان، خانواده معزز این شهید بزرگوار، فرمانده سپاه کربلا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار شالیکار  فرمانده قرارگاه غدیر شمال، سردار کمیل کهنسال، سردار رستمیان و دیگر مسئولین و فرماندهان استانی در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد.
 
سردار ناصر رزاقیان از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های زیادی بودیم که باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
 
سردار رزاقیان با اشاره به رونمایی از کتاب "من می‌آیم" درباره زندگی نامه شهید سید منصور نبوی، بیان کرد: راهی که این شهید در دوران جنگ طی کرد و به جمع فرماندهان پیوست بسیار اهمیت دارد و برای ما یک درس است.
 
وی با بیان اینکه یک شرایط خاصی در آن مقطع جنگ بر جبهه جنگ حاکم بود و آن این بود که در یک مقطع فرسایشی قرار داشتیم، افزود: شرایط عراقی‌ها از لحاظ تجهیزات، امکانات و قوا هر روز بهتر می‌شد ولی در جبهه خودی تجهیزات ما چون عمدتا وابسته به عملیات‌ها بود و باید از آنجا تامین می‌شد قطعا از شرایط عراق بهتر نبود.
 
رزاقیان با تاکید بر اینکه تثبیت نیرو در خط پدافندی خود یک هنر بود و به محض اینکه صحبت شرایط پدافندی می‌شد نیروها شرایط خوبی نداشتند، تصریح کرد: اینکه رهبری فرمایش کردند که لشکر 25 کربلا یک لشکر قوی، خط شکن و حق نگهدار است و یک کار خیلی بزرگی انجام داد به خاطر حضور پرروحیه نیروهایی لشکر 25 کربلا در خط پدافندی بود.


 
فرمانده سابق سپاه نینوا، خاطرنشان کرد: فرماندهان در آن زمان به این نتیجه رسیدند که با توجه به اوضاع و احوال منطقه‌ای و شرایط جهانی ادامه جنگ یک دوره طولانی را خواهد گذراند، تصمیم گرفتند کادر واحدهای رزم خود را تقویت کنند.
 
وی با بیان اینکه زمان آشنایی من با شهید نبوی مربوط به همین دوره است، گفت: اگر کسی می‌خواهد در یک شرایط پدافندی نه به خاطر فشار دشمن، برای نیروها انگیزش و شرایط روحی مناسب بدهد ابتدا خودش باید به این موضوعات پایبند، محکم و راسخ باشد و شهید نبوی توانست در همان مراحل اولیه با شرایط روحی و روانی که خودش داشت قلب فرماندهان را تسخیر کند و همه دانستند که این فرد یک عنصر و نیرویی است که می‌تواند در سرنوشت جنگ تاثیرگذار باشد.
 
رزاقیان تاکید کرد: این شهید پله‌های ترقی و درجات نظامی را در دانشگاه عملی جنگ یاد می‌گیرد چون معتقدیم جبهه، دانشگاه عملی جنگ است.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شخصیت نظامی شهید در کنار شخصیت و الگوی اخلاقی و فردی خودش تکمیل شد به چند موضوع مرتبط بود، افزود: در آن مقطع هم خط پدافندی داشتیم و هم رده‌های اطلاعات، عملیات و تحقیق در نواحی مختلف تقسیم شده بودند برای اینکه مناطقی را شناسایی کنند تا بتوانیم در آن جغرافیا با بن بست شدن شرایط، بجنگیم و همه اینها به تجربیات شهید نبوی اضافه کرد چون در آن مقاطع حضور داشت و دشمن را از نزدیک شناخت.
 
وی با اشاره به اینکه در زمان عملات و تقسیم شدن در کنار فرمانده تیپ‌ها و فرمانده گردان‌ها باعث شد این افراد را شناختند، تصریح کرد: در عملیات ولفجر 8 فرمانده وقت لشکر 25 کربلا تصمیم گرفت با این تجربه‌های جنگی، شهید نبوی می‌تواند وارد شورای فرمانده‌ای لشکر شود که از آن تاریخ مسئولیت‌های مستقیم را بر دوش می‌گرفت.
 
سردار رزاقیان در پایان خاطرنشان کرد: این شهید در یک عملیاتی شناسایی در کنار فرمانده‌هان دیگر به شهادت می‌رسد و ستاره‌ای می‌شود درخشان و ماندگار در لشکر 25 کربلا و در تاریخ ما و حماسه‌هایی که این عزیزان آفریدند.

*ادبیات پایداری ویترین حوزه هنری

رئیس حوزه هنری در مازندران نیز افزود: حوزه هنری مرکز تخصصی هنر انقلاب اسلامی و نهادی برخاسته از انقلاب است چهل سال در این عرصه در حال فعالیت و تلاش است، هنرمندان متعهد و متخصص را برای تولید آثار فاخر هنری پرورش می‌دهد.



معصومی گرجی، بیان کرد: حوزه هنری با حضور هنرمندان متعهد و متخصص با واحدهای مختلف هنری از جمله دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری و مقاومت مشغول به تولید آثار فاخر در عرصه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها آثار متعددی به چاپ رسید، انتشارات سوره مهر حوزه هنری سالیان سال است که در این عرصه ۷ دوره ناشر برگزیده سال شد به جهت اینکه آثار فاخری در عرصه دفاع مقدس و تازیخ شفاهی انقلاب اسلامی در کشور به چاپ رساند.

 معصومی گرجی  عنوان کرد: حوزه هنری پایگاه و قرارگاه ادبیات پایداری و مقاومت در کشور است و ما هم در خدمت همه کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، آثار و خاطرات ارزشمند دارند طرح‌های نو و خلاق دارند هستیم و حمایت خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: ما در بخش مکتوب و مستند، فیلم‌های داستانی، بخش عکس، آثار تجسمی و نمایش کار می‌کنیم، ویترین حوزه هنری ادبیات پایداری است، این کتاب فاخر هم توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید، حمایت خواهیم کرد.

 معصومی گرجی گفت: امیدواریم در این عرصه به یاری خداوند موفق باشیم تکلیف به گردن ما است ما باید قدردان کسانی باشیم که جانانه دفاع کردند و آنانی که عاشقانه به شهادت رسیدند.

در ادامه زینب السادات نبوی دختر شهید سردار منصور نبوی، ضمن تقدیر از نویسنده این کتاب، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر ما تاکید کردند باید سعی کنیم تا فرهنگ انقلابی تحریف نشود.

 فرزند ارشد شهید نبوی اعلام کرد: این کتاب زندگی کوتاه و درخشان مردی بزرگ است که به رشته تحریر درآمد، چراغی است که راه را برای ما روشن‌تر می‌کند، امیدواریم مخاطبان این کتاب را بخوانند و لذت ببرند.

 نبوی، تصریح کرد: امیدواریم مخاطبان پس از خواندن این کتاب دریابند که آرامش و امنیت امروز با چه رشادت‌هایی محقق شده که این همان هدفی است که با نگارش این دست کتاب‌ها بدست خواهیم آورد.

 فرزند شهید سردار نبوی عنوان کرد: این کتاب یک مستند کامل و جامع است که به دست فرزندانمان خواهد رسید تا بفهمند چطور می‌توانند از شهدا یک الگو و نمونه بسازند شهدا نشان دادند که از همین جامعه با تمام نقطه ضعف‌هایی که وجود دارد می‌توان رشد کرد و به کمال رسید.



 وی یادآور شد: نگارش این کتاب به نحوی است که بدون تکنیک‌های خاص و فنی نویسندگی خواننده را با خودش همراه کرده و به عمق جان کتاب می‌برد، چرا که این شهید خداوند را در تمام مراحل زندگی از کودکی، ازدواج، خلقیات، به جبهه رفتن، سپردن فرزندان و همسرش به خدا و در نهایت شهادت سرلوحه قرار داد.

کتاب سردار شهید «سید منصور نبوی» با عنوان «من می‌آیم» شامل خاطرات «سیده زهرا حمیدی» همسر سردار شهید سید منصور نبوی معاونت طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلا و دوستان و هم‌رزمان شهید به نویسندگی «مریم طالبی امرئی» رونمایی شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 436927

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436927/شهید-سردار-نبوی-روحیه-انگیزه-خط-پدافندی-وارد-ستاره-ای-ماندگار-لشکر-25-کربلا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com