کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس اتحادیه طلافروشان آمل:

احتمال کاهش طلا در هفته آینده/ افزایش بیش از صد درصد قیمت سکه از ابتدای سال

24 شهريور 1399 ساعت 11:06

نائب رئیس اتحادیه طلافروشان آمل گفت:طلا 90 درصد و سکه بیش از 100 درصد از ابتدای امسال تاکنون افزایش قیمت داشته است


به گزارش بلاغ؛با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان، انگار تب این ویروس بازار را هم بیمار کرده است و جولانگاهی برای افزایش قیمت ها شده است، بازار طلا و سکه از ابتدای این ویروس افسارگسیخته و هر روز با سازی بازار را می رقصاند.
در حالی سکه به نزدیک مرز 12 میلیون رسیده است که در دو ماه قبل یعنی در تیرماه 9 میلیون را رد کرده بود، این التهابات در نتیجه دو پارامتر داخلی و خارجی وابسته است، افزایش نرخ انس جهانی از بعد خارجی و نرخ ارز و نوسانات آن از بعد داخلی تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارند و آن را تبدیل به شی دست نیافتنی کرده است.

طلا حباب زیادی ندارد
محمدرضا هادیزاده در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه اقتصاد جهان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، گفت: قیمت طلا در جهان 1930 دلار و در ایران براساس بازار آزاد هر اونس برابر 4 سکه بهار آزادی است، از این رو حبابی در قیمت طلا نداریم، بلکه قیمت جهانی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه قیمت طلا در جهان به 2 هزار دلار هم رسیده بود، عنوان کرد: در سال 1980 بخاطر بحران اقتصادی به 800 دلار هر انس رسیده بود و بعد از آن کاهش یافت و یا در 2011 بخاطر واقعه 11 سپتامبر به هزار و 700 دلار افزایش یافت که بعد از مدت کوتاهی نزول یافت.
نائب رئیس اتحادیه طلافروشان ادامه داد: بخاطر اینکه اقتصاد جهان سرمایه گذاری کمتر شده است، افراد بیشتر سمت سرمایه های مقاوم می روند که بهترین آن طلاست .
وی تصریح کرد: قیمت ها در بازار باید همسو با هم رشد کنند، اگر افت زیاد و یا افزایش قیمت یکسویه باشد، این افسارگسیختگی نشان دهند رانت و مشکلاتی از این قبیل است.
هادیزاده با احتمال افت قیمت طلا در هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود شرایط  این احتمال وجود دارد که دلار از 25 هزار تومان به 24 و یا 23 برسد و اگر شرایط اونس جهانی به همین منوال باشد که با توجه به اینکه دلار امریکا بعد از مدتی ضعیف عمل کرده بود، تقویت یافت، ما در هفته آینده 5 الی 10 درصد کاهش قیمت طلا خواهیم داشت.

افزایش 90 درصدی قیمت طلا

وی با تاکید اینکه طلا 90 درصد از ابتدای امسال تاکنون افزایش قیمت داشته است، اظهار کرد: سکه بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته است که در هفته های گذشته به یک میلیون تومان حباب هم رسیده بود، اما به تدریج حباب کاهش یافت و ارزش ذاتی سکه این روزها 10 میلیون و 800 تومان است.
نائب رئیس اتحادیه طلافروشان پیش بینی در خصوص طلا تحلیلی کوتاه مدت است، بیان کرد: تا دو ماه آینده قیمت های اقتصادی جهان تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار خواهد گرفت، هرچند بصورت روانی، اما در واقعیت تاثیرگذار خواهد بود، البته در کشورمان تا آبان ماه نوسانات قیمت را خواهیم داشت.
وی از نسبت قیمت ها طلا در ایران و جهان عنوان کرد: قیمت طلا در ایران نسبت به کشورهای کشور ارزان تر است، هر گرم  حدود 30 تومان ارزن تر از کشورهای همسایه است.


این قیمت سرسام آور طلا که هر روز افزایش میابد باعث شده، طلا رکورد خود را در این چند سال گذشته بزند و همه را حتی آنانی که سالهاست ر این بازار موی سپید کرده اند را شگفت زده کند.

افزایش قیمت دلار اولین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد گذاشت و ارتباط مستقیم با آن دارد، هر چهار ساعت نرخ جدید داده می شود، و این اشتهای کاذب قیمت طلا است که آن را هر روز غیرواقعی تر می کند و منحنی قیمت ها را به سمت آسمان خراش ها سوق می دهد، در حالی که در گذشته همیشه رکوردی که زده می شود بر می گردد، اما در این چند ماه اخیر این نمودار انگار نیت نزولی شدن ندارد، البته افزایش یا کاهش قیمت ها بستگی زیادی به تصیم بانک مرکزی در رابطه با دلار نیز دارد که در جامعه چه تصمیمی اتخاذ خواهند گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 436926

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436926/احتمال-کاهش-طلا-هفته-آینده-افزایش-بیش-صد-درصد-قیمت-سکه-ابتدای-سال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com