تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۳۶۹۰۱
جلسه دادگاه بین‌المللی ورزش برای رفع تعلیق جودوی ایران چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
حضور رئیس‌و دبیر فدراسیون جهانی در جلسه دادگاه/جودوی ایران رفع تعلیق می‌شود؟

به گزارش بلاغ، پس از اقدام فدراسیون جهانی جودو در تعلیق جودوی ایران به بهانه عدم رویارویی نمایندگان ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، ایران از فدراسیون جهانی به دادگاه CAS اعتراض کرد و قرار است این دادگاه روز چهارشنبه هفته آینده ۲۶ شهریور در سوییس برگزار شود. بر اساس مستندات موجود و لیست اعلام شده، ماریوس ویزر رئیس‌فدراسیون جهانی جودو به همراه دبیرکل فدراسیون جهانی جودو در این جلسه مهم حضور خواهند داشت تا نقش خود را در تعلیق دائمی جودوی ایران ایفا کنند.

این دادگاه از ساعت ۸ صبح روز ۲۶ شهریور تا ساعت ۱۶ به طول می‌انجامد و بر اساس برنامه، ۶ شهود از طرف مقابل شامل سعید ملایی و وحید سرلک ملی‌پوشان سابق جودوی ایران و محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی به همراه محافظ رئیس‌فدراسیون جهانی، مسئول برگزاری رقابت‌های جهانی ژاپن و یک شخص دیگر علیه جودوی ایران صحبت کنند.

از ایران نیز ۳ شهود شامل محمدرضا داورزنی معاون وقت وزیر ورزش در زمان برگزاری رقابت‌های جهانی ژاپن، نصرالله سجادی نماینده کمیته ملی المپیک و مجید زارعیان سرمربی تیم ملی در رقابت‌های جهانی ژاپن در جلسه دادگاه حاضر خواهند شد. آرش میراسماعیلی رئیس‌فدراسیون جودو نیز به همراه وکیل و دستیار وکیل از سوی ایران در این جلسه حضور دارند.

برای هر شاهد ۲۰ دقیقه وقت اختصاص خواهد داشت که ۵ دقیقه به صحبت هر شاهد اختصاص دارد و ۱۵ دقیقه نیز سؤال و جواب از هر شاهد انجام خواهد شد. نمایندگان ایران در جلسه دادگاه CAS اوایل هفته آینده راهی سوییس می‌شوند.رئیس‌فدراسیون جهانی، دبیرکل این فدراسیون و رئیس‌فدراسیون جودوی ایران فقط در دادگاه حاضر می‌شوند و حق صحبت نخواهند داشت. یک‌ داور و ۲ سرداور نیز در جلسه دادگاه حضور خواهند داشت.

همه چیز بستگی به روند جلسه رسیدگی دارد
پیش از برگزاری این دادگاه، آرش میراسماعیلی رئیس‌فدراسیون جودو در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر اظهار داشت:‌ مقدمات سفر به سوئیس و حضور در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش فراهم شده است و ان شاءالله بتوانیم با دست پر به ایران بازگردیم و جودو ایران شرایط بهتری پیدا کند.
رئیس‌فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که چقدر به کسب نتیجه مثبت در این جلسه امیدوار هستید؟ افزود: ما تلاش خود را انجام داده و لوایح قوی و مستدلی را آماده کرده و به دادگاه ارائه داده‌ایم، باید ببنیم روند جلسه به چه شکلی پیش خواهد رفت. البته که خیلی امیدوار به کسب نتیجه دلخواه هستیم، ولی باید برای هر رأی آماده‌باشیم.

میراسماعیلی ادامه داد: در جلساتی که به همین منظور با مسئولان ورزش کشور داشتیم، جمع‌بندی کلی بر این بود که در جلسه شرکت کنیم و ما نیز تمکین کرده و به همراه وکیل و با نظارت مسئولان وزارت ورزش لوایح بسیار خوبی را تنظیم و ارسال کردیم. البته که بعد از اعلام رأی می‌بایست جلساتی را با رئیس‌فدراسیون جهانی داشته باشیم.

وی در مورد روادید نفرات اعزامی هم گفت: از میان ۶ نفری که قرار است به سوئیس اعزام شوند، تنها روادید وکیل باقی مانده که طبق قولی که از سفارت سوئیس در تهران گرفته ایم، این کار امروز انجام خواهد شد تا همه اعضای هیئت اعزامی بدون مشکل راهی سوئیس شوند.
رئیس‌فدراسیون جودو درخصوص زمان اعلام رأی از سوی دادگاه هم گفت: همه چیز بستگی به روند جلسه رسیدگی دارد. اگر داوران در همان جلسه قانع شوند که شاید همان روز اعلام رأی کنند. در غیر این صورت شاید نیاز به بررسی بیشتر و یا حتی برگزاری جلسه مجدد باشد.

چرا جودوی ایران تعلیق شد؟
فدراسیون جودو ایران 28 شهریورماه سال 98 از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شد. این فدراسیون در توجیه این اقدام سیاسی خود اعلام کرد بعد از اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ توکیو رخ داد که طی آن سعید ملایی (بنا به ادعای فدراسیون جهانی) از طرف مقامات ایرانی مجبور به کناره‌گیری از رقابت خود شد، این فدراسیون اقدام به تعلیق جودوی ایران از حضور در کلیه رقابت‌های بین‌المللی کرد.

در همان مقطع رئیس‌فدراسیون جودو در اظهار نظری عنوان داشت این کار بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد و سناریوی از پیش تعیین شده بود و متاسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد. جدا از اقدام سیاسی فدراسیون جهانی که در آن تردیدی نیست‌، برخی اشتباهات از داخل نیز موجب بوجود آمدن این بحران برای جودوی ایران شد تا جایی که آبان ماه سال 98 میراسماعیلی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت:‌شورای برون مرزی وزارت ورزش با اعزام تیم ملی جودو به مسابقات جهانی ژاپن موافقت کرد و پس از آن مجوز اعزام تیم ملی صادر شد اما پس از آن بر اساس شرایطی که وجود داشت و تجزیه و تحلیل‌هایی که بنده درباره بحث رنکینگ و سیدبندی داشتم، تصمیم فدراسیون بر این شد که تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام نشود. البته شخص وزیر ورزش و صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک نیز با موضع فدراسیون جودو مبنی بر عدم اعزام تیم موافق بودند.

رئیس‌فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: اما پس از چند روز از این موضوع، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش شخصاً به این موضوع ورود کرد و به دفتر وزیر ورزش رفت. داورزنی سپس مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو و کارشناس وزارت ورزش را احضار کرد و گفت تیم ملی باید به رقابت‌های جهانی اعزام شود. وی سپس در تماس تلفنی با بنده تاکید کرد موضع و تصمیم وزارت ورزش این است که سعید ملایی و محمد بریمانلو به همراه سرمربی تیم ملی به رقابت‌های جهانی ژاپن اعزام شوند. ما نیز حسب دستور داورزنی در مقام معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش امور مربوط به گرفتن ویزا برای اعضای تیم را دنبال کردیم. زارعیان نیز در جریان تمامی این موارد هست و می‌تواند تایید کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴